از جدول فوق می­توان نتیجه گرفت که مقدار F برابر با ۵۴۶/۱۵ با سطح خطای کمتر از ۰۵/۰ درصد متغییر مستقل توانسته است در سطح نه چندان بالاواریانس متغیر وابسته را تبیین کند.نمودار هیستوگرام رسم شده در مورد مدل رگرسیون فرض نرمال بودن داده ها را تأیید کرده، بنابراین مدل رگرسیون خطی خطی آورده شده مورد قبول است.
پایان نامه - مقاله - پروژه

۴-۳-۳ آزمون فرضیه اصلی
در فرضیه اصلی محقق می خواهد با بهره گرفتن از آزمون استنباطی تعیین کند که آیا مدیریت دانشبرعملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآبمؤثر است یا نه، که نتایج آن با بهره گرفتن از ضریب همبستگی پیرسون به شرح زیر است.
فرضیه اصلی: مدیریت دانش در عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی - کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر می­باشد.
برای آزمون این فرضیه، از آزمونضریب همبستگی پیرسون استفاده می‌کنیم. فرض صفر در این آزمون صفر بودن ضریب همبستگی (عدم وجود رابطه) است. اگر سطح معنی‌داری آزمون کمتر از ۰۵/۰ باشد فرض صفر رد خواهد شد. یعنی در این صورت بین متغیرها رابطه وجود خواهد داشت.
H0 : مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر نمی ­باشد.
H1 : مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر می­باشد.

جدول ۴-۱۷: ضریب همبستگی پیرسون برای مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

 

 

مدل

 

ضریب همبستگی پیرسون

 

ضریب تعیین

 

R تعدیل شده

 

خطای استاندارد

 

 

 

۱

 

.۵۴۰a

 

.۲۹۱

 

.۲۷۹

 

.۴۰۵۹۵

 

 

 

همانطوری که در جدول ۴-۱۷ مشاهده می گردد،در سطح ۹۵ درصد ضریب همبستگی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب برابر ۵۴/۰ است،و با توجه به سطح معنی داری در جدول پایین که برابر با ۰۰۰/۰ بوده و از حداکثر سطح معنی­داری (۰۵/۰) کمتر می­باشد.بنابراین بین مدیریت دانشبر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب رابطه مستقیم معنی‌داری وجود دارد. بنابراین ضریب همبستگی بدست آمده در سطح خطای ۰۵/۰ همانطوری که مشخص شده است معنی­دار می­باشد و چون مقدار ضریب همبستگی محاسبه شده (۵۴۰/۰ =r) (05/0>000/0p=)، معنی­دار است، فرضیه اصلی تحقیق قبول می شود و می توان نتیجه گرفت که مدیریت دانش بر عملکردکارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآبمؤثرمی­باشد.

 

 

جدول ۴-۱۸: آزمون ANOVA مربروط به مدیریت دانش بر عملکردکارکنان

 

 

 

مدل

 

مجموع مربعات

 

درجه آزادی

 

میانگین مربعات

 

Fآماره

 

سطح معنا داری

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...