از جدول فوق میتوان نتیجه گرفت که مقدار F برابر با ۵۴۶/۱۵ با سطح خطای کمتر از ۰۵/۰ درصد متغییر مستقل توانسته است در سطح نه چندان بالاواریانس متغیر وابسته را تبیین کند.نمودار هیستوگرام رسم شده در مورد مدل رگرسیون فرض نرمال بودن داده ها را تأیید کرده، بنابراین مدل رگرسیون خطی خطی آورده شده مورد قبول است.
۴-۳-۳ آزمون فرضیه اصلی
در فرضیه اصلی محقق می خواهد با بهره گرفتن از آزمون استنباطی تعیین کند که آیا مدیریت دانشبرعملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآبمؤثر است یا نه، که نتایج آن با بهره گرفتن از ضریب همبستگی پیرسون به شرح زیر است.
فرضیه اصلی: مدیریت دانش در عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی - کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر میباشد.
برای آزمون این فرضیه، از آزمونضریب همبستگی پیرسون استفاده میکنیم. فرض صفر در این آزمون صفر بودن ضریب همبستگی (عدم وجود رابطه) است. اگر سطح معنیداری آزمون کمتر از ۰۵/۰ باشد فرض صفر رد خواهد شد. یعنی در این صورت بین متغیرها رابطه وجود خواهد داشت.
H0 : مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی– کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر نمی باشد.
H1 : مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب مؤثر میباشد.
جدول ۴-۱۷: ضریب همبستگی پیرسون برای مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
مدل
ضریب همبستگی پیرسون
ضریب تعیین
R تعدیل شده
خطای استاندارد
۱
.۵۴۰a
.۲۹۱
.۲۷۹
.۴۰۵۹۵
همانطوری که در جدول ۴-۱۷ مشاهده می گردد،در سطح ۹۵ درصد ضریب همبستگی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب برابر ۵۴/۰ است،و با توجه به سطح معنی داری در جدول پایین که برابر با ۰۰۰/۰ بوده و از حداکثر سطح معنیداری (۰۵/۰) کمتر میباشد.بنابراین بین مدیریت دانشبر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب رابطه مستقیم معنیداری وجود دارد. بنابراین ضریب همبستگی بدست آمده در سطح خطای ۰۵/۰ همانطوری که مشخص شده است معنیدار میباشد و چون مقدار ضریب همبستگی محاسبه شده (۵۴۰/۰ =r) (05/0>000/0p=)، معنیدار است، فرضیه اصلی تحقیق قبول می شود و می توان نتیجه گرفت که مدیریت دانش بر عملکردکارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآبمؤثرمیباشد.
جدول ۴-۱۸: آزمون ANOVA مربروط به مدیریت دانش بر عملکردکارکنان
مدل
مجموع مربعات
درجه آزادی
میانگین مربعات
Fآماره
سطح معنا داری