بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) فهرست مطالب: چکیده .1 فصل اول: کلیات تحقیق 1-1- مقدمه. 3 1-2- بیان مسأله. 5 1-3- اهمیت و ضرورت. 7 1-4- اهداف تحقیق 10 1-5- سؤالات تحقیق 10 1-6-1 تعاریف نظری 11 1-6-2 تعاریف عملیاتی 12 1-7- نوع متغیرها 12 1-8- قلمرو تحقیق 13 فصل دوم: بر ادبیات و پیشینه تحقیق مقدمه. 15 بخش اول: عدالت. 16 2-1- بررسی نظریه های پیرامون عدالت سازمانی 16 2-1-1 معنای لغوی عدالت. 16 2-1-2 بحث مفهومی و اصطلاحی عدالت. 17 2-1-2-1 عدالت در قرآن. 17 2-1-2-2 عدالت در سیرهی نبوی 18 2-1-2-3 عدالت در اندیشه سیاسی امام علی (ع) 22 2-1-2-4 عدالت از نظر افلاطون. 23 2-1-2-5 عدالت از دیدگاه شهید مطهری 23 2-1-3 عدالت صوری و ماهوی 26 2-1-4 عدالت طبیعی و حقوقی 26 2-1-5 مروری بر مبانی عدالت در فلسفه اجتماعی غرب 26 2-1-5-1 یونان باستان. 26 2-1-5-2 اروپای پس از رنسانس. 27 2-1-5-3 غرب معاصر. 27 2-1-5-4 گستره عدالت در فرهنگ اسلامی 28 2-1-5-5 فلسفه. 28 2-1-5-6 اخلاق. 28 2-1-5-7 فقه. 28 2-1-5-8 اجتماع و سیاست. 29 2-1-6 موانع استقرار عدالت. 29 2-1-7 عدالت اجتماعی 29 2-1-8 ابعاد عدالت اجتماعی 31 2-1-8-1 برابری و مساوات. 31 2-1-8-2 قانون مندی 31 2-1-9 راهکارهای تامین عدالت اجتماعی 32 2-1-9-1 قانون صحیح 32 2-1-9-2 قانون گرایی 32 2-1-9-3 اخلاق 32 2-1-9-4 شایسته سالاری 33 2-1-9-5 نظارت اجتماعی 33 2-1-9-6 پیوند استوار حکومت و ملت. 34 2-1-9-7 زی مردمی داشتن کاگزاران نظام. 34 2-1-9-8 مبارزه با ستمگران. 34 2-1-10 مفهوم عدالت سازمانی 34 2-1-11 تعریف عدالت سازمانی 36 2-1-12 مدل عمومی عدالت سازمانی 37 2-1-13 ابعاد عدالت در سازمان. 37 2-1-13-1 عدالت توزیعی 38 2-1-13-1-1 نظریه برابری 40 2-1-13-1-2 واکنشهای افراد در مقابل برابری و نابرابری ادراک شده41 2-1-13-1-3 کاربردهای مدیریتی نظریه برابری 43 2-1-13-1-4 مدل قضاوت عادلانه 44 2-1-13-1-5 معیارهای عدالت توزیعی 44 2-1-13-2 عدالت رویه ای 45 2-1-13-2-1 راهکارهای درک عادلانه رویه ها 46 2-1-13-3 عدالت تعاملی 47 2-1-14 طبقهبندی گرین برگ از عدالت. 48 2-1-15 کانون های عدالت سازمانی 49 2-1-16 عوامل مؤثر بر درک عدالت در سازمان. 50 2-1-16-1 پیامدهایی که شخص از سازمان دریافت می کند. 50 2-1-16-2 رویه های سازمانی 50 2-1-16-3 خصوصیات ادراک کننده 51 2-1-16-4 ویژگی های شخصیتی 51 2-1-16-5 ویژگی های جمعیت شناسی 51 2-1-17 نتایج حاصل از درک عدالت در سازمان. 52 2-1-17-1 عملکرد کاری 52 2-1-17-2 رفتار شهروندی سازمانی 53 2-1-17-3 رفتار خلاف انتظار و ترک شغل 53 2-1-17-4 واکنش های نگرشی و احساسی نسبت به پیامدهای خاص، سازمان و سرپرست. 53 2-1-17-5 افزایش تعهد سازمانی 53 2-1-17-6 رضایت شغلی و رضایت مشتری 54 2-1-18 قوانین شش گانه برای استقرار عدالت سازمانی 56 2-1-19 مدیریت منابع انسانی و عنصر عدالت. 56 2-1-19-1 عدالت در استخدام افراد سازمان. 56 2-1-19-2 عدالت در طراحی نظام جبران خدمات. 57 2-1-19-3 عدالت در آموزش کارکنان. 58 2-1-19-4 عدالت در طراحی سیستم های انضباطی 58 2-1-19-5 عدالت در اخراج کارکنان. 59 2-1-19-6 عدالت در طراحی نظامِ ارزیابی کارکنان (تعیین شایستگی) 59 2-1-20 موانع اجرای تحقق عدالت سازمانی 60 2-1-20-1 تعریف نشدن اهداف و استراتژی ها بر محور عدالت. 60 2-1-20-2 محیط. 61 2-1-20-3 اندازه سازمان. 61 2-1-20-4 ساخت قدرت و کنترل. 62 2-1-20-5 موانع آگاهانه. 63 2-1-20-6 موانع نا آگاهانه ( سوء ادراکات) 63 بخش دوم: انگیزش. 65 2-2- تعریف انگیزش. 65 2-2-1 انگیزش و رفتار. 67 2-2-2 تأثیر انگیزه 67 2-2-3 نیاز و انگیزش. 67
پایان نامه ارشد مدیریت آموزشی: بررسی رابطه عدالت سازمانی بر مبنای مدیریت اسلامی با انگیزش کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی