داری وجود دارد. کلمات کلیدی: ادراک، جو سازمانی، فنون رهبری، مدیران  فهرست مطالب   عنوان                                                                                                                   صفحه  فصل اول : مقدمه 1 – 2- بیان مسأله 3 1 -3 – ضرورت و اهمیت پژوهش. 6 1 – 4- اهداف پژوهش 9 1 – 5- پرسش ها ی پژوهش 9 1 – 6 – تعاریف مفهومی . 10 1- 6- 1 –  نفوذ سازمانی. 10 1- 6- 2 – رهبری 10 1- 6 – 3- فنون نفوذ سازمانی 11 1 – 6 – 4 – جو سازمانی  . 12 1- 7- تعاریف عملیاتی 14 1- 7- 1- مدیران اداره کل امور مالیاتی  14 1- 7 – 2- فنون نفوذ سازمانی 14 1- 7- 3- جو سازمانی. 14  فصل دوم : پیشینه پژوهش 2 – 1- مبانی نظری پژوهش. 16 2-1-1- مقدمه. 16 2-1-1-1- تاریخچه شکل گیری نظام مالیه در ایران 17 2-1-2- جو سازمانی. 17 2-1-2-1- تاریخچه پیدایش جو سازمانی 17 2-1-2-2- تعریف جو سازمانی 18 2-1-2- 3- رویکردهای جو سازمانی 22 2-1-2- 4 – ابعاد جو سازمانی. 23   عنوان                                                                                                                   صفحه 2-1-2- 5 – انواع جو سازمانی. 24 2-1-2- 6 – نتیجه گیری. 26 2-1-3- نفوذ سازمانی. 26 2-1-3-1- تعریف نفوذ سازمانی 26 2-1- 3 – 2 – تعریف فنون نفوذ سازمانی 28 2-1- 3 – 3 – انواع فنون نفوذ سازمانی 29 2-1- 3- 4- طبقه بندی فنون  نفوذ سازمانی. 30 2-1- 3- 5 – رهبری  و ارتباط آن  با  نفوذ سازمانی . 31 2-1- 3- 6 – قدرت و ارتباط آن با نفوذ سازمانی 32 2-1- 3- 6- 1- تعریف قدرت. 32 2-1- 3- 6- 2- انواع قدرت 34 2-1- 3- 6 – 3-رابطه قدرت و نفوذ سازمانی. 36 2-1- 3- 6 – 4 – مقایسه قدرت و نفوذ سازمانی. 38 2-1-3-6-5- نتیجه گیری . 38 2-2- پیشینه پژوهشی 39 2-2-1- پژوهشهای خارجی 39 2-2-1- 1- جو سازمانی 39 2-2-1-2-فنون نفوذ سازمانی 40 2-2-1-3- همبستگی جو سازمانی با فنون نفوذ 43 2-2-2- پژوهشهای داخلی 44 2-2-2-1- جو سازمانی 44 2-2-2-2-فنون نفوذ سازمانی 45 2-2-3- نتیجه گیری 45 2-2-4- مدل مفهومی پژوهش. 46 2 -2- پیشینه پژوهشی 46   عنوان                                                                                                                   صفحه  فصل سوم : روش شناسی پژوهش 3 – 1 – روش شناسی پژوهش 48 3 – 2- جامعۀ آماری، حجم نمونه و روش نمونه گیری 48 3 – 3 – ابزار پژوهش. 50 3 -3 – 1 –  پرسشنامه تعیین جو سازمانی. 50 3- 3 – 2 – پرسشنامه نیمرخ سنجش نفوذ سازمانی. 50 3-4 – روایی. 51 3-4-1- روایی پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (1963) 51 3 -4-2- روایی پرسشنامه نیمرخ سنجش نفوذ سازمانی کپنیس و اسمیت (1982 51 3-5- پایائی. 52 3-5-1پایائی پرسشنامه جو سازمانی 53 3-5-2 – پایائی پرسشنامه فنون نفوذ سازمانی 53 3 – 6- روش گرد آوری اطلاعات 54 3 – 7- روش های آماری 54  فصل چهار : یافته های پژوهش 4 – 1 – مقدمه 56 4 – 2 – تحلیل داده ها. 56 فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 5 – 1 – مقدمه 70 5-2- بحث و نتیجه گیری. 70 5 – 3 –  نتیجه گیری کلی 88 5- 4 – محدودیتهای پژوهش 90 5-4 – 1 – محدودیتهای اجرائی. 90 5- 4 – 2 – محدودیتهای پژوهشی 91 5- 5 – پیشنهادات پژوهش 91 5-5- 1- پیشنهادات کاربردی. 91   عنوان                                                                                                                   صفحه 5-5- 2 – پیشنهادات پژوهشی 94 فهرست منابع و ماخذ 96 پیوست مقدمه  جامعه امروز جامعه­ای سازمانی است که بخش عمده­ای از زندگی ما در سازمانها و یا در ارتباط با آنها سپری می­شود. سازمانها در معنای وسیع کلمه از شالوده­های اصلی اجتماع کنونی­اند. چرا که در یکی کار می­کنیم و از خدمات و تولیدات سایر  سازمانها نیز بهره­مند می­شویم. انواع خدمات و تولیدات مورد نیاز جامعه و مردم به وسیله سازمانهای گوناگون فراهم می­شوند. هر سازمانی با انجام دادن وظایف چندگانه یا تخصصی، هدفهای عام یا خاصی را برای جامعه و مردم محقق می­سازد. این هدفها و وظایف بسیار دشوار و پیچیده­تر از آنند که بوسیله یک فرد یا گروه کوچک تحقق پذیر و انجام یافتنی باشند. از این رو گردش امور زندگی، وابسته به سازمانها و پیشرفت و بقاء جامعه، تابع کار و عملکرد موثر آنهاست. از طرف دیگر عصر جدید، عصر تحولات سریع و مداوم است. تحولات پربعد و چند لایه که در آن ضرورتاً همه اجزاء و عناصر نظام با هم مرتبطند (ترک زاده، 1388). یکی از بارزترین ویژگیها عصر حاضر، تغییرات شگرف و مداوم در طرز تفکر، ایدئولوژی، ارزشهای اجتماعی، شیوه ­های اداره امور و بسیاری از پدیده های دیگر زندگی است. در دنیای کنونی با توجه به سرعت شتابنده تغییرات و تحولات علمی، تکنولوژیکی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و . ، سازمانهایی موفق و کارآمد محسوب می شوند که علاوه بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی، بتواند مسیر تغییرات و دگرگونیها را نیز در آینده پیش بینی نموده و قادر باشند که این تغییرات را در جهت ایجاد تحولات مطلوب برای ساختن آینده­ای بهتر هدایت کنند. به عبارت دیگر، تنها با بهره­ گیری خلاقانه از تغییر، برای هدایت کردن خود تغییرات است که می توانیم از آسیب های شوک آینده در امان بمانیم و به آینده بهتر و انسانی تر دست یابیم (تافلر[1]، 1373، ص 500) نظام مالیاتی کشور با درک این تغییرات، طی سالیان اخیر کوشیده است خود را با شرایط جدید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...