۰۰۰/۰

 

 

 

تعداد معتبر

 

۳۷۷

 

 

 

۸- تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه و نوع تلقی از مشارکت. با توجه به مقادیر به‌دست‌آمده برای ضریب همبستگی پیرسون (۱۹۹/۰) و سطح معناداری (۰۰۰/۰) می‌توان گفت با اطمینان ۹۹ درصد و سطح خطای ۱ درصد بین میزان تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه و نوع تلقی از مشارکت رابطه متوسطی وجود دارد؛ بنابراین فرضیه مذکور تأیید می‌شود. بر این اساس افرادی که تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه دارند دارای تلقی مثبت نسبت به مشارکت هستند.
مقاله - پروژه
فرضیه نهم: بین تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۴-۳۶- آزمون رابطه بین تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه و نوع مشارکت

 

 

آزمون آماری

 

تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه / فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی

 

 

 

ضریب همبستگی

 

۱۹۹/۰

 

 

 

سطح معناداری

 

۰۰۰/۰

 

 

 

تعداد معتبر

 

۳۷۷

 

 

 

۹-تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی. با توجه به مقادیر به‌دست‌آمده برای ضریب همبستگی پیرسون (۱۹۹/۰) و سطح معناداری (۰۰۰/۰) می‌توان گفت با اطمینان ۹۹ درصد و سطح خطای ۱ درصد بین میزان تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه و نوع تلقی از مشارکت رابطه متوسطی وجود دارد؛ بنابراین فرضیه مذکور تأیید می‌شود. بر این اساس افرادی که تمایل به همکاری با انجمن‌های داوطلبانه دارند به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی روی می­آورند.
فرضیه دهم: به نظر می­رسد بین جنسیت و فرهنگ سیاسی رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۴-۳۷- آزمون رابطه بین جنسیت و فرهنگ سیاسی 
۱۰- جنسیت و فرهنگ سیاسی.جهت پاسخگویی به این پرسش که آیا میانگین نمره‌های میزان فرهنگ سیاسی در بین دانشجویان دختر و پسر متفاوت است یا خیر، از آزمون تفاوت میانگین­ها و یا تی مستقل استفاده گردیده است. با توجه به مقادیر T (۲۳۵) و سطح معناداری (۹۲/۰) می‌توان استنباط کرد که تفاوت میانگین­ها از لحاظ آماری معنادار نیست؛ بنابراین می­توان گفت که فرضیه مذکور مورد تأیید قرار نمی­گیرد. به عبارتی دیگر، می‌توان گفت نوع فرهنگ سیاسی دانشجویان دختر و پسر باهم تفاوتی ندارد.
فرضیه یازدهم: به نظر می­رسد بین مقطع تحصیلی و فرهنگ سیاسی رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۴-۳۸- آزمون رابطه بین مقطع تحصیلی و فرهنگ سیاسی
۱۱- مقطع تحصیلی و فرهنگ سیاسی. به‌منظور بررسی رابطه ببین مقطع تحصیلی و فرهنگ سیاسی از آزمون F استفاده‌شده است. با توجه به مقادیر F (۷۵۳%) و سطح معنا­داری (۴۷۲%) می‌توان نتیجه گرفت که فرهنگ سیاسی در بین دانشجویان برحسب مقطع تحصیلی متفاوت نیست؛ بنابراین فرضیه وجود رابطه بین مقطع تحصیلی و فرهنگ سیاسی تأیید نمی­ شود؛ بدین معنا که دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از فرهنگ سیاسی یکسانی برخوردارند.
فرضیه دوازدهم: به نظر می‌رسد بین گروه تحصیلی و فرهنگ سیاسی رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۴-۳۹- آزمون رابطه بین گروه تحصیلی و فرهنگ سیاسی
۱۲- گروه تحصیلی و فرهنگ سیاسی. با توجه به مقادیر F (۴۳۳/۱) و سطح معنی‌داری (۲۵۳) در جدول شماره ۴-۲-۷- می‌توان گفت که نوع فرهنگ سیاسی دانشجویان بر حسی گروه تحصیلی متفاوت نیست. می‌توان نتیجه گرفت که این فرضیه مبنی بر اینکه بین فرهنگ سیاسی و مقطع تحصیلی رابطه معنی‌داری وجود دارد، تأیید نمی­ شود.
فرضیه سیزدهم: به نظر می‌رسد بین محل زندگی و فرهنگ سیاسی رابطه وجود دارد.
جدول شماره ۴-۴۰- آزمون رابطه بین محل زندگی و فرهنگ سیاسی
۱۳- محل زندگی و فرهنگ سیاسی. با توجه به مقادیر به دست آمده برای ضریب همبستگی پیرسون (۳۲/۰-) و سطح معناداری(۵۳۶/۰) می­توان گفت که بین محل زندگی و فرهنگ سیاسی رابطه‌ای وجود ندارد، بنابراین فرضیه موجود رد می­ شود.
فرضیه چهاردهم: به نظر می‌رسد بین تحصیلات والدین و فرهنگ سیاسی رابطه وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...