1-4- اهداف تحقیق. 10 1-5- سوالات تحقیق. 10 1-6- فرضیه های تحقیق. 11 1-7- جامعه و نمونه آماری تحقیق. 11 1-9- نوع تحقیق. 12 1-10- تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان تحقیق. 12 1-10-1- شخصیت. 12 1-10-2-روان رنجوری. 13 1-10-3-برون گرایی. 13 1-10-7- اعتیاد به اینترنت. 15 1-10-8- تمایل استفاده از اینترنت. 16 فصل دوم ادبیات تحقیق. 19 2-1- مقدمه 21 2-2- شخصیت (تعاریف و نظریه ها ). 22 2-3- نظریه ویژگی های شخصیت. 24 2-4- سه بعد شخصیت آیزنک. 24 2-5- 16عامل شخصیت ریموند کاتل 26 2-6- نظریه پنج عامل شخصیت. 27 2-7- رویکرد صفات. 27 2-8- رویکرد یادگیری اجتماعی. 31 2-9- رویکرد پدیدار شناختی (نظریه ی انسان گرا ). 36 2-10- شبکه جهانی اینترنت. 38 2-11- ویژگی های کار کردی اینترنت. 39 2-12- اعتیاد 40 2-13- اعتیاد به اینترنت. 41 2-14- تشخیص اعتیاد به اینترنت. 42 2-15- نشانه هایی از اعتیاد به اینترنت. 43 2-16- مراحل اعتیاد به اینترنت. 43 2-17- تاریخچه بحث اعتیاد به اینترنت. 43 2-18- دیدگاه ها و نظریه ها در تبیین اعتیاد اینترنتی و پیامد های آن 46 2-19- پیامد های اعتیاد اینترنتی. 49 2-20- تمایل استفاده از اینترنت. 50 2-21- مولفه های تمایل استفاده از اینترنت. 50 2-22- پیشینه تحقیق. 52 2-22-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 52 2-22-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور .54 2-23- جمع بندی تحقیقات انجام شده در پیشینه 58 2-24 مدل مفهومی تحقیق. 60 فصل سوم روش تحقیق. 61 3-1- مقدمه 62 3-2- هدف تحقیق. 63 3-3- موضوع تحقیق. 63 3-4- روش تحقیق. 63 3-5- قلمرو تحقیق. 64 3-5-1- قلمرو زمانی. 65 3-5-2- قلمرو مکانی. 65 3-5-3- قلمرو موضوعی. 65 3-6- جامعه آماری. 65 3-7- نمونه آماری و روش نمونه گیری. 66 3-8- ابزار گردآوری داده ها. 67 3-9- روایی و پایایی ابزار گردآوری داده. 68 3-9-1- روایی پرسشنامه 68 3-9-2- پایایی پرسشنامه 69 3-10-روش های آماری مورد استفاده. 71 3-10-1-آمار توصیفی. 71 3-10-2-آمار استنباطی. 71 3-11-متغیرهای تحقیق. 72 3-12- نتیجه گیری. 73 فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها. 74 4-1- مقدمه 76 4-2- آمار توصیفی. 77 4-2-1- جنسیت پاسخ دهندگان 77 4-2-2- سن پاسخ دهندگان 77 4-2-3- رشته های تحصیلی پاسخ دهندگان. 78 4-2-4- میزان تحصیلات پاسخدهندگان. 79 4-3- آمار استنباطی. 79 4-3-1- آزمون کفایت نمونه گیری. 80 4-3-2- آزمون نرمال بودن متغیرهای پژوهش. 81 4-3-3- وضعیت متغیر های پژوهش 82 4-3-4- بررسی مدل های اندازه گیری متغیرهای پژوهش. 83 4-3-4-1- تحلیل عاملی تأییدی. 84 4-3-4-1-1- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر تمایل استفاده از اینترنت 85 4-3-4-1-2- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر تمایل استفاده از اینترنت. 89 4-3-3-1-3- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر ویژگی های شخصیتی. 91 4-3-4-1-4- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم متغیر ویژگی های شخصیتی 95 4-3-4-1-5- تحلیل عاملی تأییدی مرتبه اول متغیر اعتیاد اینترنتی 97 4-3-4- همبستگی متغیرهای پژوهش 102 4-3-5- آزمون فرضیات پژوهش 103 4-4- جمع بندی. 107 فصل پنجم بحث نتیجه گیری و پیشنهادات. 110 5-1- مقدمه 109 5-2- یافته های تحقیق. 109 5-2-1- یافته های توصیفی. 109 5-2-2- یافته های آزمون فرضیات تحقیق با بهره گرفتن از مدل معدلات ساختاری و تکنیک تحلیل مسیر110 5-2-2-1- آزمون فرضیات اصلی. 110 5-3- بحث در مورد یافته های تحقیق. 111 5-4- پیشنهادات کاربردی. 113 5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی. 114 5-6- محدودیت های تحقیق. 114 منابع 116 منابع انگلیسی. 120 پیوست. 123 چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین سبک شخصیتی پنج عاملی، اعتیاد اینترنتی و تمایل استفاده از اینترنت صورت گرفته است که دانشگاه سمنان به عنوان مورد مطالعه برای این منظور انتخاب گردید. روش تحقیق از نوع توصیفی(غیر آزمایشی) و از نوع پیمایشی می باشد و با بهره گرفتن از داده های به دست آمده به بررسی روابط احتمالی بین ابعاد پنچ گانه ی شخصیت به عنوان متغیر مستقل، اعتیاد اینترنتی به عنوان متغیر وابسته و تمایل استفاده از اینترنت به عنوان متغیر میانجی می پردازد. جامع
پایان نامه ارشد مدیریت MBA: بررسی تاثیر ویژگی های شخصیتی بر اعتیاد اینترنتی با تاکید بر تمایل استفاده از اینترنت