نامطلوب-کنترل ۰۷۳/۱- ۴۱۸/۰ ۰۵/۰
کنترل-نامطلوب ۰۷۳/۱ ۴۱۸/۰ ۰۵/۰
با توجه به جدول (۴-۵) مشخص شد بین گروه نامطلوب و کنترل (۰.۰۵p=) با در نظر گرفتن سطح معناداری ۰۵/۰ معنادار است، و نشان می دهد بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر پیشرفت اکتساب دختران در مهارت پرتاب دارت تاثیر دارد. با توجه به علامت منفی اختلاف میانگین ها می توان نتیجه گرفت که این نوع بازخورد تاثیر مخرب بر اکتساب داشته است.با توجه به نتایج فرضیه ششم تایید می شود.
روند تغییرات اجرا در طی اکتساب و اعمال متغییر مستقل و اختلاف بین گروه تجربی و کنترل را میتوان بر روی نمودار زیر مشاهده کرد.
نمودار۴-۴. نمودار روند اکتساب دختران
فرضیه هفتم: بازخورد اسنادی کارکردی بر یادداری مهارت دارت پرتاب دختران تاثیر دارد.
برای بررسی کرویت داده ها از آزمون موخلی استفاده شد. با توجه به ضریب موخلی که (۰.۵≤ ۰.۰۴۴۵=p) بود. نشان می دهد فرضیه کرویت داده ها برقرار است.
در جدول آزمون اثرات درون گروهی، از مرحله اول که با فرض برقراری کرویت در نظر گرفته شده، استفاده شده است. با توجه به داده های جدول ۱ و با در نظر گرفتن سطح معنا داری ۰۰۱/.، اثرات بین آزمودنی (۴df= 20F=, , 0.001p=) مشخص می شود بین گروه ها تفاوت معنادار وجود دارد.
برای بررسی تأثیر بازخورد اسنادی کارکردی بر یادداری مهارت پرتاب دارت دختران از جدول آزمون اصلاح درجات آزادی به روش بونفرونی برای تعیین تفاوت بین گروهی و درون گروهی استفاده شد که نتایج به این صورت بود.
جدول۱۰ـ۴: مقایسه دوگانه (در یادداری دختران)
روزها اختلاف میانگین ها انحراف معیار سطح معناداری
روزسوم-یادداری ۰۳۴/۰- ۱۰۲/۰ ۰۳۳/۰
یادداری-روزسوم ۰۳۴/۰- ۱۰۲/۰ ۰۳۳/۰
با توجه به جدول (۴-۵) مشخص شد بین جلسه آخر تمرین (روز سوم و جلسه یادداری (۰.۰۳۳p=) با در نظر گرفتن سطح معناداری ۰۵/۰ معنادار است، نتیجه به دست آمده بیانگر آن است که تفاوت بین جلسه آخر تمرین و جلسه یادداری معنادار است، به عبارت دیگر تغییرات حاصل از اعمال متغیر مستقل بعد از فاصله یادداری (۴۸ ساعت) از بین رفته است. بازخورد اسنادی کارکردی بر یادداری مهارت پرتاب دارت دختران تاثیر ندارد. بنابراین فرضیه هفتم رد می شود.
فرضیه هشتم: بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر یادداری مهارت پرتاب دارت دختران تاثیر دارد.
برای بررسی کرویت داده ها از آزمون موخلی استفاده شد. با توجه به ضریب موخلی که (۰.۵≤ ۰.۰۴۴۵=p) بود. نشان می دهد فرضیه کرویت داده ها برقرار است.
در جدول آزمون اثرات درون گروهی، از مرحله اول که با فرض برقراری کرویت در نظر گرفته شده، استفاده شده است. با توجه به داده های جدول ۱ و با در نظر گرفتن سطح معنا داری ۰۰۱/.، اثرات بین آزمودنی (۴df= 20F=, , 0.001p=) مشخص می شود بین گروه ها تفاوت معنادار وجود دارد.
برای بررسی تأثیر بازخورد اسنادی غیرکارکردی بر یادداری مهارت پرتاب دارت دختران از جدول آزمون اصلاح درجات آزادی به روش بونفرونی برای تعیین تفاوت بین گروهی و درون گروهی استفاده شد که نتایج به این صورت بود.
جدول۱۱ـ۴: مقایسه دوگانه (در یادداری دختران)
روزها اختلاف میانگین ها انحراف معیار سطح معناداری
روزسوم-یادداری ۵۰۷/۰ ۰۱۹/۰ ۰۱۵/۰
یادداری-روزسوم ۵۰۷/۰- ۰۱۹/۰ ۰۱۵/۰