“بین شایستگی رهبری مدیران شعب و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات در بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد” .

۱-۶-۲- فرضیه های فرعی

بین قدرت نفوذ مدیران شعب و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات در بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد .
بین تغییر و تحول پذیری مدیران شعب و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات در بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد .
بین بکارگیری ارزشهای اخلاقی توسط مدیران و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات در بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد .
بین اهمیت دادن به منابع انسانی توسط مدیران و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات در بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین ویژگی چشماندازسازی مدیران شعب و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات در بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد .

۱-۷- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها

 

۱-۷-۱- شایستگیهای رهبری

تعریف مفهومی :
شایستگی، عبارت است از هرگونه دانش، مهارت، توانایی یا کیفیت شخصی که از طریق رفتار نشان داده شده و منجر به تعالی خدمت دهی می شود(کاننون[۴]، ۲۰۰۵) .
تعریف عملیاتی:
شایستگیهای مورد مطالعه در این پژوهش عبارتند از: قدرت نفوذ مدیران، تغییر و تحول پذیری مدیران، بکارگیری ارزشهای اخلاقی توسط مدیران، اهمیت دادن به منابع انسانی توسط مدیران و چشم اندازسازی مدیران.
قدرت نفوذ مدیران: گویه های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ در پرسشنامه نشان دهنده میزان قدرت نفوذ رهبر در بانک میباشد.
تغییر و تحولپذیری مدیران: گویه های ۵ و ۶ و ۷ و ۸ در پرسشنامه نشان دهنده میزان تغییر و تحول پذیری مدیران در بانک میباشد.
بکارگیری ارزشهای اخلاقی توسط مدیران: گویه های ۹ و ۱۰ و ۱۱ در پرسشنامه نشان دهنده میزان بکارگیری ارزشهای اخلاقی توسط مدیران در بانک میباشد.
اهمیت دادن به منابع انسانی توسط مدیران: گویههای۱۲ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۶ در پرسشنامه نشان دهنده میزان اهمیت دادن به منابع انسانی توسط مدیران در بانک میباشد.
چشماندازسازی مدیران: گویه های ۱۵ و ۱۷ و ۱۸ در پرسشنامه نشان دهنده میزان چشماندازسازی مدیران در بانک میباشد.

۱-۷-۲- تجهیز منابع

متغیرهای مورد مطالعه در زمینه تجهیز منابع عبارتند از:
۱) عوامل خدماتی
تعریف مفهومی
عوامل خدماتی شامل کلیه اموری می‌باشد که بانک به منظور جلب رضایت مشتریان و کمک به آن‌ ها برای دریافت بیشترین ارزش از محصولات یا خدماتی که خریداری کرده‌اند انجام می‌دهد.(روستا و همکاران،۱۳۸۶، ۲۲۳).
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
تعریف عملیاتی
در این پژوهش تنوع خدمات بانکی، کیفیت خدمات بانکی، خدمات بانکداری الکترونیک و مهارت‌های تخصصی کارکنان بیانگر عوامل خدماتی مؤثر بر تجهیز منابع بانک می‌باشند.
۲) عوامل مالی
تعریف مفهومی
عوامل مالی، عواملی هستند که بانک‌ها برای تعیین مسیر پس‌اندازهای مردم و رساندن آن‌ ها به دست شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری هستند، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند (میشکین،۱۳۸۹، ۲۶۲).
تعریف عملیاتی
در این پژوهش، تسهیلات پرداختی بانک به مشتریان، نرخ سود پرداختی به سپرده‌گذاران و جوایز پرداختی به سپرده‌گذاران بیانگر عوامل مالی مؤثر می‌باشند.
۳) عوامل ارتباطی و انسانی
تعریف مفهومی
عوامل ارتباطی و انسانی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر ترغیب مردم به سپرده‌گذاری می‌باشد که عبارت است از بازاریابی، رفتار و نحوه‌ی برخورد کارکنان، اطلاع‌رسانی مناسب، ارائه‌ آموزش به مشتریان، ویژگی‌های فردی مناسب کارکنان و رضایت مشتریان بانکی.
تعریف عملیاتی
در این پژوهش، رفتار و نحوه برخورد کارکنان با مشتریان، تبلیغات و بازاریابی بانکی، اطلاع رسانی مناسب و ارائه‌ آموزش به مشتریان، ویژگی‌های فردی مناسب کارکنان و در نهایت رضایت مشتریان بانکی بیانگر عوامل ارتباطی و انسانی مؤثر بر تجهیز منابع بانک می‌باشند.
۴) عوامل و شرایط فیزیکی
تعریف مفهومی
عواملی هستند که باعث تسهیل فعالیت‌ها در انتقال و ارائه خدمات می‌شود. در زمینه خدمات علاوه بر تأسیسات و امکانات مشهود، باید به امکانات غیر مشهود(که در فراهم آوردن خدمات نقش اساسی دارند) نیز توجه کنیم (روستا و همکاران،۱۳۸۶، ۳۷۷).
تعریف عملیاتی
در این پژوهش، محل استقرار شعب، تعداد شعب بانکی، طراحی و زیبایی فضای داخلی و خارجی شعب و امکانات فیزیکی شعب بانک بیانگر عوامل فیزیکی مؤثر بر تجهیز منابع بانک می‌باشند.
در این پژوهش گویه های ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ و ۲۳ و ۲۴ در پرسشنامه به بررسی تاثیر شایستگیهای رهبری بر تجهیز منابع بانکی می پردازند.

۱-۷-۳- وصول مطالبات

تعریف مفهومی:
وصول مطالبات بانکها، مجموعهای از فرایندهای داخلی و خارجی است؛ بدین معنا که بخشی از فرایند وصول (یعنی مذاکره با مشتری، دستورالعملهای لازم و…) در داخل بانک تهیه و تدوین میشود و بهبود این عوامل در حیطه اختیارات بانکهاست.
تعریف عملیاتی
در این پژوهش گویه های ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ به بررسی تآثیر شایستگیهای رهبری بر میزان وصول مطالبات بانکی میپردازند.

فصل دوم

 

مبانی نظری و پیشینه‌ تحقیق

 

۲-۱- مقدمه

فصل دوم این پژوهش به مبانی نظری و معرفی برخی از پژوهش‌هایی اختصاص دارد که قبل از انجام این پژوهش، به بررسی رابطه بین شایستگی های رهبری روسای شعب و عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات بانک صورت گرفته است. این فصل به طور کلی از چهار بخش تشکیل شده است:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...