متغیر ها | تعداد | میزان ضریب همبستگی | ضریب تعیین | سطح معنی داری | نتیجه |
رابطه بین تجربه پذیری و رفتار شهروندی سازمانی | ۲۲۱ | ۳۳۳/۰ | ۱۱۰/۰ | ۰۰۰/۰ | تائید فرضیه |
با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری بدست آمده برای آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیه سوم تحقیق کوچک تر از پنج صدم می باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض H0 رد و فرض H1تایید می شود و این رابطه معنی دار می باشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر تجربه پذیری و رفتار شهروندی سازمانی ۳/۳۳ + درصد می باشد که این یبان گر رابطه مستقیم بین دو متغیر می باشد. یعنی در صورت افزایش تجربه پذیری، رفتار شهروندی سازمانی کارکنان افزایش می یابد. ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۱۱۰/۰ می باشد که این نشان می دهد متغیر تجربه پذیری به میزان ۱۱ درصد می تواند متغیر رفتار شهروندی سازمانی را پیش بینی کند.
فرضیه چهارم : بین سازگاری و رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
بین سازگاری و رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان شعب بانک ملی استان گیلان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد :
بین سازگاری و رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان شعب بانک ملی استان گیلان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد :
جدول۴-۱۷) ضریب همبستگی بین سازگاری و رفتار شهروندی سازمانی
متغیر ها | تعداد | میزان ضریب همبستگی | ضریب تعیین | سطح معنی داری | نتیجه |
رابطه بین سازگاری و رفتار شهروندی سازمانی | ۲۲۱ | ۰۸۴/۰ | ۰۰۷/۰ | ۲۱۴/۰ | رد فرضیه |
با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری بدست آمده برای آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیه چهارم تحقیق بزرگتر از پنج صدم می باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض H0 تایید و فرض H1رد می شود و این رابطه معنی دار نمی باشد. یعنی بین سازگاری و رفتار شهروندی سازمانی در نمونه مورد بر رسی تحقیق حاضر رابطه مثبت و معنی داری وجود ندارد.
فرضیه پنجم : بین با وجدان بودن و رفتار شهروندی سازمانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
بین با وجدان بودن و رفتار شهروندی سازمانی دربین کارکنان شعب بانک ملی استان گیلان رابطه مثبت و معناداری جودندارد:
بین با وجدان بودن و رفتار شهروندی سازمانی دربین کارکنان شعب بانک ملی استان گیلان رابطه مثبت و معناداری وجوددارد: