۲-۴۴ دوران ساسانی………………………………………………………………………………………………………………………………..۸۲
۲-۴۵ چهارتاقی نیاسر………………………………………………………………………………………………………………………………………..۸۳
۲-۴۶ اهمیت نور در اسلام…………………………………………………………………………………………………………………………………۸۴
۲-۴۶-۱ معنای نور………………………………………………………………………………………………………………………………………….۸۴
۲-۴۷سهروردی،فلسفه اشراق و دیدگاه شیخ در رابطه با نور………………………………………………………..۸۵
۲-۴۷-۱ اهمیت خورشید و آتش در اندیشه سهروردی………………………………………………………………………………………….۸۵
۲-۴۷-۲ حکمت اشراق……………………………………………………………………………………………………………………………………..۸۵
۲-۴۷-۳ اشراق و معنا آن …………………………………………………………………………………………………………………………………..۸۶
۲-۴۷-۴عقیده سهروردی در رابطه با نور …………………………………………………………………………………………………………….۸۶
۲-۴۸ نور در نگارگری………………………………………………………………………………………………………………………….۸۸
۲-۴۸-۲ فر و خورنه در نگارگری اسلامی صفحه ………………………………………………………………………………………………۸۹
۲-۴۸-۳ تجلی نور الانوار در نگارگری اسلامی…………………………………………………………………………………………………..۹۱
۲-۴۹ نور در معماری اسلامی……………………………………………………………………………………………………………..۹۳
۲-۵۰ عناصر و اجزای مساجد اسلامی………………………………………………………………………………………………………………۹۳
۲-۵۰-۱ محراب و ارتباط آن با نور…………………………………………………………………………………………………………………..۹۳
۲-۵۰-۲ مقرنس…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۵
۲-۵۰-۳ اسلیمی…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹۶
۲-۵۱ باغ ایرانی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………۹۷
۲-۵۲ فلسفه نور در عرفان و هنر اسلامی……………………………………………………………………………………………………….۹۸
۲-۵۳ تحلیل و نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………۹۹
۲-۵۴ تحلیل نشانه شناسی وفرهنگی…………………………………………………………………………………………….۱۰۱
۲-۵۵ بررسی نشانه شناسی نماد نور………………………………………………………………………………………۱۰۱
۲-۵۶ بررسی نشانه شناسی هنر اسلامی در مساجد………………………………………………………………….۱۰۳
۲-۵۶-۱ نشانه های شمایلی…………………………………………………………………………………………………۱۰۴
۲-۵۶-۲ نشانه های شمایلی نمادین شده………………………………………………………………………………۱۰۴.
۲-۵۶-۳ نشانه های نمایه ای……………………………………………………………………………………………….۱۰۵
۲-۵۶-۴ نشانه های نمادین………………………………………………………………………………………………….۱۰۶
۲-۵۷ نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………۱۰۷
۲-۵۸ نشانه شناسی نماد آب……………………………………………………………………………………………….۱۰۸
۲-۵۹ نتیجه گیری کلی………………………………………………………………………………………………………۱۱۱
۲-۶۰ استخراج شاخصه های فرهنگی و کد های طراحی………………………………………۱۱۳
۲-۶۱ اولویت بندی شاخص ها…………………………………………………………………………………………..۱۱۵
فصل سوم
۳-۱ آنالیز اجتماعی………………………………………………………………………………………………………۱۱۹
۳-۱-۱ استفاده کنندگان………………………………………………………………………………………………………۱۱۹
۳-۲ آنالیز فرهنگی……………………………………………………………………………………………………….۱۲۱
۳-۳ بررسی عوامل انسانی…………………………………………………………………………………………..۱۲۴
۳-۳-۱ ارگونومی رنگ……………………………………………………………………………………………………………………۱۲۴
۳-۳-۲ عناصر منظر سازی………………………………………………………………………………………………………………۱۲۵
۳-۳-۳ تامین روشنایی محوطه…………………………………………………………………………………………………………۱۲۶
۳-۳-۴ چشم زدگی و روش جلوگیری از آن ها…………………………………………………………………………………۱۲۶
۳-۳-۵ کنترل انعکاس نور های مزاحم……………………………………………………………………………………………..۱۲۷
۳-۳-۶ اصول مهم در طراحی روشنایی پارک ها………………………………………………………………………………..۱۲۸
۳-۳-۷ مقادیر پیشنهادی در استاندارد برای روشنایی پارک هاCIE 136 …………………………………………….129
۳-۳-۸ روشنایی پارک ها ……………………………………………………………………………………………………………..۱۲۹
۳-۳-۹ نور پردازی آبشارها……………………………………………………………………………………………………………۱۳۱
۳-۴ آنالیز عوامل محیطی……………………………………………………………………………………………۱۹۲
۳-۴-۱ محیط استفاده از محصول…………………………………………………………………………………………………….۱۳۴
۳-۴-۲ رطوبت……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳۴
۳-۴-۳ دمای محیط……………………………………………………………………………………………………………………….۱۳۴
۳-۴-۴ صوت……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۳۴
۳-۴-۵ نور…………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳۵
دانلود مطالب پایان نامه ها در مورد بررسی عناصر نور و آب در تاریخ هنر ایران و نگرشی نوین در ...