پایان نامه : بررسی تاثیر روش درمانی افزایش تدریجی طول و پیچیدگی گفتار GILCU بر کاهش ناروانی گفتار کودکان دبستانی 11- 6 سال مبتلا به لکنت

دانلود پایان نامه رشته گفتار درمانی عنوان : بررسی تاثیر روش درمانی افزایش تدریجی طول و پیچیدگی گفتار  GILCUبر کاهش ناروانی گفتار کودکان دبستانی 11- 6 سال مبتلا به لکنت

پایان نامه تأثیر کتاب­ درمانی بر نشانگان­ه ای درونی ­سازی و برونی ­سازی شده­ ی دانش ­آموزان ناشنوا

 پایان نامه رشته علوم تربیتی دانشگاه بیرجند دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی گروه کتابداری و اطلاع­رسانی تأثیر کتاب­درمانی بر نشانگان­های درونی­سازی و برونی­سازی شده­ی  دانش­ آموزان ناشنوای مقطع ابتدایی مدرسه­ی استثنایی وصال بیرجند  استاد مشاور دکتر احمد خامسان بهمن 1389   چکیده هدف از اجرای این پژوهش سنجش تأثیر کتاب­درمانی برکاهش نشان­گان­های درون­سازی و برون­سازی […]

پایان نامه اثربخشی رویکرد امید درمانی بر کاهش دلزدگی زناشویی وافزایش شادکامی زناشویی

 پایان نامه رشته علوم اجتماعی  واحد علوم و تحقیقات (یزد) دانشکده علوم انسانی پایان نامه برای دریافت درجه ی کارشناسی ارشد رشته  مشاوره و راهنمایی(M.A) عنوان : اثربخشی رویکرد امید درمانی بر کاهش دلزدگی زناشویی وافزایش شادکامی زناشویی استاد راهنما:  دکتر کاظم قجاوند استاد مشاور: دکتر محمد رضا ایروانی نگارش :بتول السادات طاهریان زمستان1393   […]

پایان نامه اثربخشی بازی درمانی در افزایش  مهارت‌های  شناختی، اجتماعی و حرکتی دانش‌آموزان کم توان ذهنی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد رشت دانشکده علوم انسانی گروه آموزشی روانشناسی پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته :روانشناسی                   گرایش:عمومی عنوان:اثربخشی بازی درمانی در افزایش  مهارت‌های  شناختی، اجتماعی و حرکتی دانش‌آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیربهمن 1393 فهرست مطالب موضوع صفحه چکیده 1 فصل اول کلیات پژوهش 2 مقدمه 3 […]

پایان نامه اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد علوم و تحقیقات(گیلان)پایان نامه:برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی بالینیموضوع:اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسیزمستان 93 فهرست مطالبچکیده پژوهش.فصل اول (کلیات پژوهش)مقدمه 2بیان مسأله 3اهمیت و ضرورت پژوهش. 6اهداف […]

پایان نامه اثر بخشی بازی درمانی بر کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد مرودشتدانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه روانشناسیپایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) در رشته روانشناسی تربیتیعنوان:اثر بخشی بازی درمانی بر کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالیتابستان 1394 فهرست مطالبعنوان             صفحهسپاسگزاری. ‌وتقدیم. ‌زفهرست مطالب ‌حچکیده 1فصل اول کلیات پژوهشمقدمه […]

دانلود پایان نامه:اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی

افسردگی واژه­ای شناخته شده اما مسأله­ای چالش برانگیز در عرصه­ی بهداشت روانی است. هدف پژوهش حاضر تعیین اثر گروه درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر احساس تنهایی و خود کارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بوده است روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش­آزمون- پس­آزمون دو گروهی آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه­ی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بودند که در نیمه ی دوم سال ۱۳۹۳ به مراکز و کلینیک های درمانی و مشاوره ای شهر ماسال مراجعه کرده بودند. نمونه ی آماری پژوهش شامل دو گروه ۱۵ نفری (۱۵ نفر گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه کنترل) بود که به طور داوطلبانه و به روش هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس خود کارآمد عمومی(GSE-10 و پرسشنامه احساس ­تنهایی(دهشیری، ۱۳۸۷) استفاده شد. برای تحلیل داده های این پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری استفاده گردید. یافته­های پژوهش حاضر نشان داد که روش درمانی شناختی- رفتاری به شیوه ی گروهی بر افرایش خودکارآمدی عمومی و نیز کاهش احساس تنهایی بیماران با افسردگی اساسی مؤثر است(۰۵/۰>P). با توجه به شیوع بالا و هزینه­های جانی و مالی اختلال افسردگی اساسی، این یافته که درمان شناختی- رفتاری به شیوه­ی گروهی، موجب بهبودی افراد مبتلایان به افسردگی اساسی از طریق افزایش خودکارآمدی عمومی و کاهش احساس­تنهایی می­گردد، می­تواند مورد استفاده­ی درمانگران و مشاوران در این گروه از بیماران قرار گیرد. واژه­های کلیدی: افسردگی اساسی، خودکارآمدی عمومی، احساس تنهایی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...