۳
عبدالرزاق و همکاران
۲۰۱۴
اعتماد و قصد خرید مجدد در خدمات گردشگری آنلاین در میان مشتریان مالزیایی
این مطالعه به روشن شدن سه بعد خیرخواهی، یکپارچگی، توانایی بر اساس اعتماد در یک چهارچوب که در تحقیقات اعتماد آنلاین بررسی شده کمک کرد.
۴
فوتلا و دسگوپتا
۲۰۱۴
مطالعه عوامل موثر بر اعتماد مصرف کننده برای شرکت های گردشگری الکترونیک در هند
۷ فاکتور برای اعتماد در این تحقیق شناسایی شد که شامل(۱-خصوصیات وب سایت ۲-شخصی سازی ۳-اطلاعات وب سایت ۴-تخفیف تبلیغاتی ۵-دسترسی ۶-قیمت رقابتی ۷-سیاست های استرداد) می باشد. می توان نتیجه گرفت که هفت عامل بیان شده به عنوان عوامل بسیار مهم ایجاد اعتماد در شرکت های گردشگری آنلاین در هند می باشند.
۵
فوتلا و دسگوپتا
۲۰۱۳
عوامل مسئول اعتماد سازی در شرکت های گردشگری آنلاین
ویژگی های اعتماد شامل موارد زیر می باشد(۱-قابلیت اعتماد و اطمینان ۲- قابلیت اطمینان اطلاعات ۳- مسئولیت در استفاده از اطلاعات ۴- قابلیت ۵- صداقت ۶- بخشش).
۶
الیوت و همکاران
۲۰۱۳
درک کیفیت خدمات در یک محیط جامعه سفر مجازی
کیفیت جامعه به طور قابل توجهی رضایت عضو و اعتماد را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال; اعتماد به طور مستقیم تحت تاثیر جذابیت سایت و یا قصد معامله قرار نمی گیرد. رضایت کاربران به طور قابل توجهی تحت تاثیر جذابیت سایت قرار می گیرد. در حالی که اعتماد، گرایش به برند را و گرایش به برند قصد معامله را تحت تاثیر قرار می دهد.
۷
یاکیم و همکاران
۲۰۱۱
اثر اعتماد درک شده در تجارت الکترونیک: خرید آنلاین برای محصولات و خدمات گردشگری در کره جنوبی
قابلیت ناوبری و امنیت ادراک شده به طور قابل توجهی اثر مثبت بر اعتماد دارد. با این حال، هزینه معامله هیچ تاثیری بر اعتماد ندارد. پیدا شد که رضایت تاثیر مثبت بر اعتماد دارد که به نوبه خود، موثر بر وفاداری مشتری است. یافته ها حاکی از این است که رضایت موثر بر اعتماد است که نقش کلیدی به عنوان تجربه وفاداری مشتری درخرید آنلاین برای محصولات و خدمات گردشگری بازی می کند.
۸
سانچزفرانکو و همکاران
۲۰۱۰
انجمن سفر مجازی و وفاداری مشتری: مشارکت مشتریان در خرید و طراحی وب سایت
مشارکت خرید، متغیر میانجی قوی بین متغیرهای طراحی و اجرا است. متغیرهای طراحی، رضایت و اعتماد منجر به توسعه بالای وفاداری مشتریان می شود. و مشارکت خرید مهم ترین متغیر میانجی بکار گرفته شده در روابط خدمات آنلاین است.
۹
یانگ و همکاران
۲۰۰۹
اثر بازده اخلاقی درک شده از خرید وب سایت براعتماد کاربر
متغیر های اخلاقی شامل سیاست ها ی حفظ اسرار و حریم خصوصی، دقت، صداقت، مالکیت، احترام به مصرف کننده، تاکید بر ارزش مصرف کننده و شفافیت اطلاعات را در ایجاد اعتماد)خیرخواهی، صداقت و شایستگی( موثر می دانند.
۱۰
شفیعی و شفیعی