۴۵/۰
۸۱/۳
۳۲۰
۰۰/۰
طبق جدول۴-۲۰، با توجه به مقدار t محاسبه شده برای هریک از صفات شخصیت و سطح معناداری به دست آمده می توان نتیجه گرفت که تفاوت بین میانگین نمرات صفات شخصیت بازبودن به تجربه ، مسئولیت پذیری و توافق در بین دانشجویان دختر و پسر از نظر آماری معنی دار است و در صفات روان رنجورخویی و برون گرایی تفاوت بین دو گروه معنی دار نیست.لازم به ذکر است همان طور که در جدول ۴-۲۰نشان داده شد در صفات شخصیت بازبودن به تجربه، مسئولیت پذیری و توافق میانگین نمرات دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر می باشد.
سئوال سوم : آیا بین دانشجویان دختر و پسر ار نظر ابعاد کمال گرایی تفاوت معنی داری وجود دارد؟
جدول ۴-۲۱ : نتایج آزمون t در مورد مقایسه میانگین نمرات ابعاد کمال گرایی در بین دانشجویان دختر و پسر
ابعاد کمال گرایی
نتایج آزمون لوین در مورد برابری واریانس های دو گروه
نتایج آزمونt استیودنت در مورد مقایسه میانگین های دو گروه دانشجویان دختر و پسر
F
P- value
t
d.f
P- value
کمال گرایی
سازگارانه
۳۱/۰
۵۷/۰
۰۴/۳
۳۲۰
۰۰۳/۰
کمال گرایی
نا سازگارانه
۷۱/۴
۰۳/۰
۷۲/۰
۳۲۰
۴۶/۰
طبق جدول۴-۲۱، با توجه به مقدارt محاسبه شده برای هریک از ابعاد کمال گرایی(سازگارانه و ناسازگارانه) و سطح معناداری به دست آمده می توان نتیجه گرفت که تفاوت بین میانگین نمرات کمال گرایی سازگارانه در بین دانشجویان دختر و پسر از نظر آماری معنی دار است و در متغیر کمال گرایی ناسازگارانه تفاوت بین دو گروه معنی دار نیست. بنابراین، بین دانشجویان دختر و پسر از نظر بعد کمال گرایی سازگارانه ابعاد کمال گرایی تفاوت معنی داری وجود دارد. لازم به ذکر است همان طور که در جدول ۴-۲۱ نشان داده شده است در کمال گرایی سازگارانه میانگین نمرات دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر و در کمال گرایی ناسازگارانه میانگین نمرات دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر می باشد.
سئوال چهارم : آیا بین دانشجویان دختر و پسر ار نظر خودکارآمدی تفاوت معنی داری وجود دارد؟
جدول ۴-۲۲ : نتایج آزمون t در مورد مقایسه میانگین نمرات ابعاد کمال گرایی در بین دانشجویان دختر و پسر