تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)  چکیده هدف کلی از پژوهش حاضر بررسی رابطه­ بین نوع ساختار سازمانی و عدالت سازمانی با خودکارآمدی حرفه ای اساتید دانشگاه یاسوج بود. جامعه تحقیق شامل 160 نفر عضو هیأت علمی دانشگاه یاسوج بود، که با بهره گرفتن از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، 113 نفر به عنوان نمونه  انتخاب شدند. ابزار پژوهش، مقیاس اندازه ­گیری نوع ساختار سازمانی (ترک زاده و محترم، 1390)، مقیاس عدالت سازمانی (مورمان و نیهوف، 1993) و مقیاس خودکارآمدی حرفه ای (ریگس و همکاران، 1994) بود که پس از محاسبه روایی و پایایی، توزیع و جمع‌آوری شد. نتایج حاصل از آزمون تی وابسته نشان داد که ساختار بازدارنده، نوع ساختار غالب دانشگاه یاسوج می باشد. نتیجه آزمون تی تک­نمونه­ای مشخص نمود که میانگین­های انواع عدالت سازمانی (توزیعی، رویه ای و مراوده ای) به اضافه میانگین­ عدالت سازمانی و میانگین­ احساس خودکار آمدی حرفه­ای اساتید کمتر از حداقل سطح کفایت (Q1) می باشد. محاسبات انجام شده با بهره گرفتن از روش آماری رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که نوع ساختار دانشگاه، دارای رابطه معنی­داری با عدالت سازمانی و احساس خودکارآمدی حرفه­ای اساتید است. بررسی رابطه­ بین نوع ساختار سازمانی با واسطه نوع عدالت سازمانی با احساس خودکارآمدی حرفه­ای اساتید با بهره گرفتن از مدل معادله­ی ساختاری، نشان داد که احساس خودکارآمدی حرفه­ای اساتید از طریق  متغیرهای نوع ساختار سازمانی (تواناساز و بازدارنده) با واسطه نوع عدالت سازمانی (رویه­ای، مراوده­ای و توزیعی) با یکدیگر، پیش ­بینی می­شود. بین ساختار سازمانی دانشگاه با احساس خودکارآمدی حرفه­ای اساتید رابطه­ مثبت و معناداری (01/0≥ P و 48/0 = β) وجود دارد. همچنین بین عدالت سازمانی با احساس خودکارآمدی حرفه­ای اساتید (01/0≥ P و 52/0= β) نیز، رابطه­ مثبت و معناداری وجود دارد. کلید واژه ها: ساختار سازمانی، عدالت سازمانی، خودکارآمدی حرفه ای، اعضای هیأت علمی، دانشگاه.   فهرست مطالب عنوان                                                                                                                 صفحه فصل اول: کلیات پژوهش 1-1- بیان مسأله. 3 1-2-  ضرورت و اهمیت پژوهش 5 1-3- اهداف پژوهش : 7 1-4- پرسش­های پژوهش : 8 1-5- تعریف مفهومی متغیرها 9 1-6- تعریف عملیاتی متغیرها 10   فصل دوم: پیشینه پژوهش 2-1- ساختار سازمانی 13 2-2- عدالت سازمانی 18 2-2-1- ابعاد عدالت سازمانی   19 2-2-1-1- عدالت توزیعی 19 2-2-1-2- عدالت رویه‌ای 20 2-2-1-3- عدالت مراوده ای 22 2-3- خودکارآمدی 23 2-3-1-خودکارآمدی حرفه ای 26 2-4-1- جمع بندی 28 2- 5- پیشینه پژوهشی.28 2- 5- 1- ساختار سازمانی 29 2-5-3- خودکارآمدی حرفه ای 34 2-6-1-جمع بندی پژوهش های پیشین 36   فصل سوم: روش شناسی 3-1- طرح تحقیق، بیان متغیرها و نحوه ی تغییر یا کنترل آنها 39 3-2- جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری 39 3-3- ابزار پژوهش 40 3-3-1- پرسشنامه نوع ساختار سازمانی 40 3-3-2- مقیاس عدالت سازمانی 41 3-3-3- مقیاس خودکارامدی حرفه ای 42 3-4- روش اجرا 42 ٣-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات. 42   فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 4-1- یافته‌های پژوهش 50 4-2- خلاصه یافته ها55   فصل پنجم: بحث و  نتیجه گیری 5-1- بحث و نتیجه گیری 56 5-1- 1- نوع ساختار سازمانی غالب در دانشگاه یاسوج 56 5-1-2- بررسی نگرش نسبت به عدالت سازمانی دانشگاه یاسوج 57 5-1- 3- بررسی احساس خودکار آمدی حرفهای اساتید دانشگاه یاسوج 58 5-1-4-­­ بررسی رابطه بین نوع ساختار سازمانی با احساس خودکارآمدی حرفه ای اساتید دانشگاه یاسوج  59 5-1- 5- بررسی رابطه بین ساختارسازمانی با عدالت سازمانی دانشگاه یاسوج 60 5-1-6-بررسی رابطه بین نوع ساختار سازمانی با احساس خودکارآمدی حرفه ای اساتید با واسطه عدالت سازمانی                                                                         60 5-1-1-6- رابطه بین انواع ساختار سازمانی با احساس خودکارآمدی حرفه ای اساتید. 61 5-1-2-6- رابطه بین انواع عدالت سازمانی با احساس خودکارآمدی حرفه ای اساتید. 61 5-2- جمع بندی و نتیجه‌گیری نهایی 64 5-3- محدودیت‌های پژوهش 66 5-3-1- محدودیت‌های اجرایی 66 5-3-2- محدودیت‌های پژوهشی 66 5-4- پیشنهادهای پژوهش 67

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...