فهرست مطالب چکیده أ فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه. 2 1-1- بیان مسأله. 3 1-2- اهمیت و ضرورت تحقیق 5 1-3- اهداف تحقیق 7 1-3-1- هدف اصلی 7 1-3-2- اهداف فرعی 7 1-4- فرضیه های تحقیق 7 1-4-1-فرضیه های اصلی 7 1-4-2-فرضیه های اخص. 7 1-5- قلمرو تحقیق 8 1-5-1-قلمرو موضوعی 8 1-5-2- قلمرو مکانی 8 1-5-3- قلمرو زمانی 8 1-6- روش شناسی تحقیق 9 1-6-1- نوع تحقیق از نظر هدف: 9 1-6-2- نوع تحقیق از نظر روش: 9 1-7- جامعه آماری و حجم آن : 9 1-8- بر آورد حجم نمونه و روش نمونه گیری : 9 1-9- روش گرد آوری اطلاعات : 10 1-10- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات : 11 1-11- تعریف متغیرهای تحقیق 11 فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق مقدمه. 14 2-1- بخش اول : فرهنگ سازمانی 15 2-1-1- واژه شناسی فرهنگ و کابرد آن: 16 2-1-2- تعریف فرهنگ 16 2-1-3- مفهوم فرهنگ: 17 2-1-4- ویــــژگیهای فـــــــرهنگ 17 2-1-5- تعــــریف سازمان. 18 2-1-6- مفهــــوم فــــرهنگ ســـازمـــان. 19 2-1-7- تعریف فرهنگ سازمانی: 20 2-1-8- ویــــژگیهای فــــرهنگ سازمانـــی 21 2-1-9- عوامل و اجــــزاء فـــــرهنگ سازمانی 23 2-1-10- چگونگــــی شکلگیری و تداوم فـــرهنگ سازمانی 25 2-1-11- اهمیت شناخت فرهنگ برای سازمان ها: 26 2-1-12- کارکردهای فرهنگ سازمانی: 27 2-1-13- ریشه های فرهنگ سازمانی 28 2-1-14- انواع فرهنگ سازمانی: 29 2-1-15- تفاوت فرهنگ سازمانی و جو سازمانی: 29 2-1-16- الگوها ومدل تبیین شناخت فرهنگ سازمانی: 30 2-1-16-1- مدل کویین و گارث 30 2-1-16-2- مدل استیفن رابینز. 30 2-1-16-3- الگوی ویلیام اوچی: 31 2-1-16-4- الگوی پارسونز: 31 2-1-16-5- الگوی میلر. 31 2-1-16-6- الگوی سیت وین و استرینگر: 32 2-1-16-7- الگوی پیترز و واترمن: 32 2-1-16-8- مدل هافستد: 32 2-1-16-9- مدل دنیسون: 33 2-1-16-9-1- درگیرشدن در کار (فرهنگ مشارکتی): 34 2-1-16-9-2- ثبات و یکپارچگی (فرهنگ بورکراتیک): 35 2-1-16-9-3- انطباق پذیری (فرهنگ کارآفرینانه): 35 2-1-16-9-4- رسالت (فرهنگ مأموریتی): 36 2-1-16-9-5- طیف های ثابت- منعطف و تمرکز داخلی- خارجی 37 2-2- بخش دوم: معنویت در کار. 38 2-2-1- مفاهیم معنویت 38 2-2-2- دین و معنویت 40 2-2-3- اخلاق و معنویت 42 2-2-4- جنبه های معنویت 43 2-2-4-1- جنبه های درونی 44 2-2-4-2- جنبه های تلفییقی 44 2-2-4-3- جنبه های بیرونی 44 2-2-5- نیازهای معنوی کارکنان و ظهورپارادایم معنویت در محیط کار. 45 2-2-6- مفاهیم معنویت در کار. 46 2-2-7- رویکردها و پاردایم های معنویت در محیط کار از دیدگاه محققان مختلف. 48 2-2-7-1- دیدگاه اول. 48 2-2-7-1-1- رویکرد درون گرا/ متافیزیکی 48 2-2-7-1-2- رویکرد دینی 49 2-2-7-1-3- رویکرد اگزیستانسیالیستی/ سکولار. 50 2-2-7-1-4- رویکرد مخالفان معنویت 50 2-2-7-2- دیدگاه دوم 52 2-2-7-3- دیدگاه سوم 52 2-2-8- مزایای معنویت در محیط کار. 53 2-2-9- ویژگی های معنویت در کار و محیط کار. 54 2-2-10- پیش فرضهای معنویت در کار. 55 2-2-11- عناصر مهم معنویت در محیط کار. 56 2-2-12- تبدیل محیط کار به نوعی محیط کار معنوی 57 2-2-13- دلایل احتمال تغییر محیط کار غیر معنوی به محیط کار معنوی 58 2-2-14- عوامل تقویت کنند معنویت در محیط کار. 59 2-2-15- تشویق و پرورش معنویت در محیط کار. 60 2-2-16- ابعاد معنویت در محیط کار. 61 2-2-17- مدل معنویت در کار ارائه شده توسط میلیمن. 63 2-3- بخش سوم: پیشینه تحقیق 65 2-3-1- پیشینه داخلی 66 2-3-1-1- فرهنگ سازمانی 66 2-3-1-2- معنویت در محیط کار. 68 2-3-2- پیشینه خارجی 69 2-3-2-1- فرهنگ سازمانی 69 2-3-2-2- معنویت در محیط کار. 70 2-4- بخش چهارم: جمع بندی و مدل پژوهشی تحقیق 70 فصل سوم: روششناسی تحقیق مقدمه. 72 3-1- روش شناسی تحقیق 72 3-2- جامعه آماری 73
پایان نامه ارشد رشته مدیریت : تأ ثیر فرهنگ سازمانی بر میزان گرایش به معنویت در محیط کار