پایان نامه با موضوع کاردرمانی
پایان نامه ارشد رشته حقوق : مطالعه کیفرشناختی عملکرد اردوگاه کاردرمانی استان اصفهان
دانلود پایان نامه رشته حقوق گرایش : جزا و جرم شناسی عنوان : مطالعه کیفرشناختی عملکرد اردوگاه کاردرمانی استان اصفهان
پایان نامه تاثیر افزایش مسافت توجه بیرونی و ترجیح افراد بر دقت اجرا و فعالیت EMG عضلات در پرتاب دارت
پایان نامه رشته دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی (گرایش رفتار حرکتی) عنوان: تاثیر افزایش مسافت توجه بیرونی و ترجیح افراد بر دقت اجرا و فعالیت EMG عضلات در پرتاب دارت مهر 92 تربیت بدنی چکیده هدف […]
پایان نامه مقایسه ویژ گی های شخصیتی وسبک زندگی در بیماران ام. اس تاثیر پذیر
پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزویندانشکده علوم و تحقیقات، گروه روانشناسیپایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)گرایش: روانشناسی عمومیعنوان:مقایسه ویژ گی های شخصیتی وسبک زندگی در بیماران ام. اس تاثیر پذیرو عدم تاثیرپذیر از پیامهای مجله ام. اسآذرماه 1393 چکیده هدف این پژوهش مقایسه ویژگیهای شخصیتی وسبک زندگی بیماران مبتلا به ام […]
پایان نامه ارشد:بررسی تاثیر بیوفیدبک تراپی بر دامنه حرکتی مفاصل دست در بیماران سکته مغزی
پایان نامه رشته :کاردرمانی عنوان : بررسی تاثیر بیوفیدبک تراپی بر دامنه حرکتی مفاصل دست در بیماران سکته مغزی
پایان نامه: طراحی مرکز ترک اعتیاد کرمانشاه با رویکرد انسانگرایانه
پایان نامه رشته : مهندسی معماری گرایش : معماری عنوان : طراحی مرکز ترک اعتیاد کرمانشاه با رویکرد انسانگرایانه
پایان نامه:بررسی اثر بخشی مداخلات ردیابی بینایی بر عملکرد توجه پایدار کودکان دچار اختلال بیش فعالی- کم توجهی
هدف: با توجه به فراوانی و شیوع بالای اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) بعنوان یکی از شایعترین اختلالات روانپزشکی و بروز مشکلات متعدد در زمینه مسایل رفتاری و شناختی متعاقب این اختلال، پژوهش در زمینه علل و راهکارهای بهبود مشکلات پدید آمده برای این کودکان و خانواده هایشان همواره از محورهای پژوهشی در زمینه توانبخشی و بالاخص کاردرمانی بوده است. هدف از این مطالعه بررسی توجه پایدار کودکان دچار اختلال نقص توجه-بیش فعالی با استفاده از تمرینات ردیابی بینایی است. روش بررسی: تعداد سی کودک پسر با بازه سنی ۶ تا ۱۰ سال در دوگروه آزمون و شاهد که از لحاظ هوش و سن همگن بودند به صورت تصادفی به دو گروه شاهد و آزمون تقسیم شدند. گروه شاهد از مداخلات معمول کاردرمانی برخوردار بود اما گروه آزمون تحت مداخلات ردیابی بینایی نیز قرار می گرفت. هر دو گروه با پرسشنامه کانرز والدین و همچنین آزمون عملکرد مداوم (CPTII) در دو نوبت پیش آزمون -پس آزمون مورد بررسی قرار گرفتند. تجزیه تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS16 صورت خواهد گرفت. از آزمون t وابسته برای مقایسه متغیرها در هر یک از گروه های آزمایش و شاهد بطور جداگانه و از t مستقل برای مقایسه متغیر ها در گروه های آزمایش و شاهد قبل و پس از مداخله استفاده خواهد شد. یافته ها: مداخلات ردیابی بینایی منجر به کاهش مسائل شناختی و بیش فعالی و کل در کودکان گروه مداخله شده است. (۰۵/۰P<) و همچنین مداخلات ردیابی بینایی منجر به افزایش آستانه تشخیص و سرعت واکنش و کاهش خطای حذف، خطای ارتکاب، تغییرپذیری و تکرار کودکان گروه مداخله شده است. (۰۵/۰P<) (۰۱/۰P<) نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه میتوان چنین اظهار نمود که تقویت الگوهای ردیابی بینایی بر توجه پایدار کودکان با نقص توجه-بیش فعالی موثر خواهد بود. کلید واژه: اختلال نقص توجه بیش فعالی، ردیابی بینایی، توجه پایدار