حقیق مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی – تحلیلی بوده است.این تحقیق از نوع کاربردی و از بعد زمان مقطعی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی کارکنان و مدیران شعب بانک کشاورزی استان مرکزی به تعداد 175 نفر و حجم نمونه برابر با 120 نفر میباشد . نمونه گیری از نوع تصادفی ساده و به منظور جمع آوری اطلاعات در بخش ادبیات نظری تحقیق از طریق مطالعات کتابخانه ای صورت گرفته و در بخش سنجش شاخص های تحقیق نیز از پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح شده است. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل میشود و در ادامه به کمک تکنیک دلفی به اعتباربخشی عوامل مشخص شده با پرسشنامه و سپس به کمک تکنیک تصمیم گیری تاپسیس به اولویتبندی آنها پرداخته خواهد شد. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد که 13 عامل موثر در جذب منابع مالی در بانک کشاورزی در استان مرکزی از دیدگاه صاحب نظران نسبت به بقیه عوامل از اولویت بالاتری برخوردارند و از بین آنها عامل ” کاهش قیمت تمام شدهی خدمات بانکی ناشی از کاهش زمان دستیابی به خدمات موجود در سیستم بانکی” دارای بالاترین اولویت است . کلمات کلیدی: جذب منابع مالی ، آمیخته بازاریابی فهرست مطالب فصل اول کلیات تحقیق 1 1 – 1. مقدمه. 2 1-2. بیان مسأله. 3 1-3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6 1- 4- اهداف پژوهش 8 1-5. سؤالات پژوهش 8 1-6. تعاریف متغیرها و واژههای کلیدی 9 1-6-1.تعاریف نظری 9 1-6-1-1.تجهیز و جذب منابع مالی بانکی 9 1-6-1-2.آمیخته بازاریابی 9 1-7. قلمرو تحقیق: 10 فصل دوم مطالعات نظری 11 2-1. مقدمه. 12 2-2 . پیدایش بانک وبانکداری 14 2-3 . اصول اساسی صنعت بانکداری 15 2-4 . بازار یابی 16 2-5 . اقدامات بانکها در امر بازار یابی 17 2-6 . مؤلفههای مؤثربر موفقیت بانکها و مؤسسات مالی در تجهیز منابع مالی 18 2- 7. عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع 20 2-7-1 . عوامل خدماتی 21 2-7-2 . عوامل مالی 23 2-7-3 . عوامل ارتباطی و انسانی 24 2-7-4. عوامل و شرایط فیزیکی 27 2-8 . آمیزه بازاریابی 28 2-9 . آمیخته بازار یابی خدمات بانکی 34 2-10. خدمت یا محصول 35 2-11. ابعاد آمیخته بازاریابی محصول 36 اهداف قیمت گذاری 43 ابعاد آمیخته بازاریابی قیمت. 46 عوامل موثر بر قیمتگذاری 47 مکان. 48 ابعاد آمیخته بازاریابی توزیع(مکان). 49 مدیریت کانال توزیع 51 ترفیع 53 ابعاد آمیخته بازاریابی ترفیع و تبلیغ 54 محدودیتهای مدل آمیخته بازاریابی 59 تاریخچه بانک کشاورزی 62 پیشینه پژوهش 67 فصل سوم روششناسی تحقیق 77 3-1. روش تحقیق 78 3-3. جامعه آماری 79 3-4. نمونه آماری 79 3-5 . ابزار جمعآوری دادهها و اطلاعات. 79 3-5-1. ابزار گردآوری داده ها 79 3-6. روایی و پایایی 80 3-7-1. آلفای کرونباخ 80 3-7. روش تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات. 81 فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها: 82 4-1 مقدمه. 83 4-2 آمار توصیفی 83 4-2-1- مدرک تحصیلی 83 4-2-2-سن 85 4-2-3- جنسیت. 86 4-3 آمار استنباطی 87 پاسخ به سوالات تحقیق 87 بخش اول : تکنیک دلفی 87 مرحله اول : تحلیل پاسخ های پرسشنامه اول 87 مرحله دوم :سطح توافق با معیار های شناسایی شده از دیدگاه متخصصان بانکی 91 مرحله سوم : سطح توافق با معیار های مشخص شده ( دستیابی به اجماع ). 94 بخش دوم : تایید شاخص ها با بهره گرفتن از ازمون تی 96 بخش سوم : الویت بندی معیارهای جذب منابع مالی با بهره گرفتن از تکنیک تاپسیس 99 گام اول: ایجاد ماتریس تصمیمگیری: 99 گام دوم: بهنجار کردن ماتریس تصمیمگیری(نرمالیزه کردن): 101 گام سوم: به دست آوردن ماتریس بیمقیاس موزن: 102 گام چهارم: تعیین عامل ایدهآل مثبت و ایدهآل منفی: 103 گام پنجم: محاسبه فاصله از ایدهآل مثبت و منفی: 104 گام ششم: محاسبه میزان نزدیکی هر کدام از عوامل به عامل ایدهآل مثبت و ایدهآل منفی: 104 گام هفتم: رتبه بندی گزینه ها: 104 4-4 جمع بندی 106 فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات: 107 5-1 مقدمه. 108 5-2 بر فصل های گذشته. 108 5-3 نتایج تحقیق 108 5-3-1 نتایج حاصل از الویت بندی عوامل موثر در جذب منابع مالی براساس مدل آمیخته بازاریابی: 109 5-4 مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین: 110 پیشنهادات. 111 5-6-1 پیشنهادات کاربردی 111 5-6-2 پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی 114 5-5 محدودیتهای تحقیق 114 منابع 115 منابع خارجی 120 مقدمه در دنیای تجارت رقابتی امروز، جلب رضایت مشتریان از عوامل کلیدی است که بانک هابه دنبال آن هستند. مشتریان راضی و وفادار به بانک ، درآمد پایداری را به ارمغان می آورد.لذا بانک ها در راستای توجه به مشتری و تأمین رضایت آنان به مؤلفه هایی نظیر شناخت مشتری، روابط با مشتری، تعیین روش های تأمین رضایت و تهیه کالا وخدمات مناسب در جهت رفع نیازهای آنان اهمیت خاصی قائل هستند، زیرا مشتری مهمترین دارایی هر سازمان است(اکرامی، 1389). در بانکداری نوین مشتریان برای سپردن وجوه خود به بانک ها انگیزه های متفاوتی دارند. بنابراین شایسته است در بازار رقابت کنونی که با خصوصی شدن تعداد زیادی از بانک های دولتی همراه است،بانک ها هر چه سریعتر برای جذب منابع از یک سو و حفظ مشتریان خویش از سوی دیگر چاره اندیشی نمایند.از سوی دیگر امروزه قضاوت مشتری در امور بانکی بر اساس میزان توانمندی بانک در
دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت : شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی