دانلود پایان نامه با موضوع مدلسازی عددی
پایان نامه ارشد:مدلسازی عددی جریان سیال غیرنیوتونی قاعده توانی و تأثیر گام طولی و عرضی بر عملکرد مبدل حرارتی
پایان نامه رشته :مهندسی مکانیک گرایش :تبدیل انرژی عنوان : مدلسازی عددی جریان سیال غیرنیوتونی قاعده توانی و تأثیر گام طولی و عرضی بر عملکرد مبدل حرارتی
پایان نامه : مدلسازی عددی نفوذ امواج به داخل بنادر و بررسی آرامش حوضچه
پایان نامه رشته :عمران گرایش : سازه های دریایی عنوان : مدلسازی عددی نفوذ امواج به داخل بنادر و بررسی آرامش حوضچه
پایان نامه ارشد: مدلسازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه
پایان نامه رشته سازه های آبی عنوان : مدلسازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با بهره گرفتن از نرمافزار Flow3D
پایان نامه : مدلسازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با استفاده از نرمافزار Flow3D
دانلود پایان نامه رشته سازه های آبی عنوان : مدلسازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پاییندست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با بهره گرفتن از نرمافزار Flow3D
پایان نامه ارائه یک چارچوب مدلسازی برای ارزیابی شیوه آموزشی یادگیرندگان در محیطهای یادگیری تحت وب
دانلود متن کامل پایان نامه
پایان نامه: بررسی عددی و تجربی فرآیند شکلدهی چندپاسه ورقهای آلومینیم با استفاده از لیزر
پایان نامه رشته : مکانیک گرایش : ساخت و تولید عنوان : بررسی عددی و تجربی فرآیند شکلدهی چندپاسه ورقهای آلومینیم با بهره گرفتن از لیزر
پایان نامه : مدلسازی رهایش دارو از یک سیستم پلیمری دوفازی زیست تخریب پذیر
پایان نامه رشته : مهندسی پلیمر گرایش :صنایع پلیمر عنوان : مدلسازی رهایش دارو از یک سیستم پلیمری دوفازی زیست تخریب پذیر
پایان نامه : شبیه سازی عددی جریان متلاطم در اطراف گروه پایههای پل با نرمافزار Flow-3D
پایان نامه رشته : مهندسی آب گرایش : سازه های آبی عنوان : شبیه سازی عددی جریان متلاطم در اطراف گروه پایههای پل با نرمافزار Flow-3D
دانلود پایان نامه : شبیهسازی عددی پرههای روتور پمپ توربومولکولی محوری
پایان نامه رشته مهندسی مکانیک عنوان : شبیهسازی عددی پرههای روتور پمپ توربومولکولی محوری
پایان نامه: بررسی عددی زوال کامپوزیتهای پیشرفته چندراستا تحت ضربه بالستیک عمودی
پایان نامه رشته مهندسی مکانیک گرایش : طراحی کاربردی عنوان : بررسی عددی زوال کامپوزیتهای پیشرفته چندراستا تحت ضربه بالستیک عمودی دانشگاه شیراز دانشکده مهندسی مکانیک پایان نامه در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی عنوان: بررسی عددی زوال کامپوزیتهای پیشرفته چندراستا تحت ضربه بالستیک عمودی اساتید راهنما: دکتر محمدحسن کدیور دکتر محمدرحیم نامی
پایان نامه : مدلسازی جریان و انتقال حرارت دو فاز در لوله گرمایی با صفحات لانهزنبوری
پایان نامه رشته مهندسی مکانیک گرایش : تبدیل انرژی عنوان : مدلسازی جریان و انتقال حرارت دو فاز در لوله گرمایی با صفحات لانهزنبوری
پایان نامه : شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانولوله کربنی تحت ضربه بالستیک
پایان نامه رشته مکانیک گرایش : طراحی جامدات عنوان : شبیه سازی عددی قابلیت جذب انرژی نانولوله کربنی تحت ضربه بالستیک
پایان نامه : بررسی و ارزیابی راهکارهای جلوگیری از نفوذ امواج ناشی از باد جنوب شرق به شمال غرب (باد سهیلی) به درون حوضچه بندر لنگه با بهره گیری از شبیه سازی عددی
پایان نامه رشته مهندسی عمران گرایش : سازه های هیدرولیکی عنوان : بررسی و ارزیابی راهکارهای جلوگیری از نفوذ امواج ناشی از باد جنوب شرق به شمال غرب (باد سهیلی) به درون حوضچه بندر لنگه با بهره گیری از شبیه سازی عددی
پایان نامه:مطالعهی عددی تأثیر پارامترهای مؤثر شرایط اولیهی حاکم بر محفظهی احتراق موتور پاششمستقیم دیزلی بر شاخصهای عملکردی موتور و آلایندههای منتشره
در دنیای کنونی موتورهای احتراق داخلی متداولترین وسیلهی تولید توان، به خصوص در مقیاس کوچک، محسوب میشوند. این موتورها به دو دستهی عمدهی اشتعال جرقهای و اشتعال تراکمی تقسیمبندی میگردند. در عصر حاضر بیشتر تلاش محققان موتور بهمنظور کاهش آلایندگی و افزایش کارایی اینگونه موتورها است. پایاننامهی حاضر بر روی موتور دیزل فورد ۸/۱ لیتر انجام شده است. این کار با مدلسازی عددی (CFD) این موتور و تطبیق آن با مدل تجربی شروع میشود. سپس تأثیر تغییر در شرایط اولیهی جرم سوخت پاشششده و دمای اولیهی محفظهی احتراق بر روی برخی از پارامترهای عملکردی موتور نظیر فشار موثر متوسط اندیکه (IMEP)، مصرف سوخت مخصوص اندیکه (ISFC)، و گشتاور اندیکه (IT) و نیز پارامترهای دیگری چون فشار محفظه و نرخ آزاد شدن گرما مورد بررسی قرار میگیرند. در ادامه تاثیر همین تغییرات بر روی پارامترهای آلایندگی موتور مثل NOx و soot بررسی شده و در آخر کانتورهای مربوط به دما، نسبت جرمی و نسبت همارزی تحلیل خواهند شد. در کار حاضر سعی شد تا پارامترها در سه دور موتور مختلف بررسی گردند. هرکدام از این دور موتورها را در شرایط اولیهی شش جرم متفاوت، و هر یکی در پنج دمای اولیهی مختلف محفظهی احتراق بررسی شدند. پس از بهدست آوردن نتایج، و در طی نگارش متن پایاننامه، انبوهی از دادهها بهدست آمدند. بنا را بر اختصار گذاشته و نتایج فقط با یک دور موتور، پنج جرم سوخت پاشششدهی اولیهی مختلف و پنج دمای اولیهی متفاوت محفظهی احتراق ارائه شدند. نتیجه اینکه با کاهش دمای اولیهی محفظهی احتراق IMEP و IT روندی افزایشی داشته و ISFC روندی کاهشی دارد. ضمن اینکه اثر کاهش جرم سوخت پاشششده بر روی IMEP و IT اثری افزایشی است.
پایان نامه ارشد:مدلسازی ریفرمر کاتالیستی مونولیتی خودگرمازا برای تولید هیدروژن برای پیلهای سوختی
با افزایش کاربرد پیلهای سوختی در صنعت و به صورت کاربرد در محل، نیاز به توسعه واحدهای تولید در محل هیدروژن وجود دارد. در این تحقیق یک ریفرمر کاتالیستی مونولیتی که در آن فرآیند ریفرمینگ خودگرمازای متان صورت میگیرد، بصورت سه بعدی مدلسازی میشود. کاتالیست مورد استفاده در این مدلسازی، ۵% میباشد. این مدلسازی شامل حل همزمان معادلات بقاء میباشد که در آن واکنشهای صورت گرفته نیز اثر داده میشود. یک کانال از این راکتور مونولیتی به عنوان دامنه محاسباتی استفاده شده است. نتایج حاصل از این مدلسازی تطابق خوبی با دادههای آزمایشگاهی موجود در منابع دارد. از این مدل برای تخمین عملکرد ریفرمر در سایر شرایط عملیاتی استفاده شده است. پارامترهای مورد بررسی شامل نسبت مولی اکسیژن به متان ورودی (O2/CH4)، نسبت مولی بخارآب به متان ورودی (H2O/CH4) و دمای گاز ورودی به ریفرمر می باشد. در نهایت بعد از بررسی اثر پارامترهای ذکر شده، این نتیجه حاصل شد که برای دستیابی به بیشینه مقدار هیدروژن در محدوده مورد بررسی از نظر پارامترهای عملیاتی، باید نسبتهای مولی O2/CH4 و H2O/CH4 ورودی به راکتور را بترتیب ۴۴۵/۰ و ۸/۳ انتخاب کرد. همچنین دمای گاز ورودی به راکتور نیز باید C ۶۰۰ باشد. واژههای کلیدی: هیدروژن، ریفرمینگ خودگرمازا، متان، راکتور مونولیتی