پایان نامه ارشد: مدل‌سازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پایین‌دست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه

پایان نامه رشته سازه های آبی عنوان : مدل‌سازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پایین‌دست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با بهره گرفتن از نرم‌افزار Flow3D

پایان نامه : مدل‌سازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پایین‌دست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با استفاده از نرم‌افزار Flow3D

دانلود پایان نامه رشته سازه­ های آبی عنوان : مدل‌سازی عددی هیدرولیک جریان و آبشستگی در پایین‌دست جریان ترکیبی همزمان از روی سرریز و زیر دریچه با بهره گرفتن از نرم‌افزار Flow3D

پایان نامه: بررسی عددی زوال کامپوزیت‎های پیشرفته چندراستا تحت ضربه بالستیک عمودی

پایان نامه رشته مهندسی مکانیک گرایش : طراحی کاربردی عنوان : بررسی عددی زوال کامپوزیت‎های پیشرفته چندراستا تحت ضربه بالستیک عمودی دانشگاه شیراز دانشکده مهندسی مکانیک پایان نامه در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی عنوان: بررسی عددی زوال کامپوزیت‎های پیشرفته چندراستا تحت ضربه بالستیک عمودی اساتید راهنما: دکتر محمدحسن کدیور دکتر محمدرحیم نامی

پایان نامه : بررسی و ارزیابی راهکارهای جلوگیری از نفوذ امواج ناشی از باد جنوب شرق به شمال غرب (باد سهیلی) به درون حوضچه بندر لنگه با بهره گیری از شبیه سازی عددی

پایان نامه رشته مهندسی عمران گرایش : سازه های هیدرولیکی عنوان : بررسی و ارزیابی راهکارهای جلوگیری از نفوذ امواج ناشی از باد جنوب شرق به شمال غرب (باد سهیلی) به درون حوضچه بندر لنگه با بهره گیری از شبیه سازی عددی

پایان نامه:مطالعه‌ی عددی تأثیر پارامترهای مؤثر شرایط اولیه‌ی حاکم بر محفظه‌ی احتراق موتور پاشش‌مستقیم دیزلی بر شاخص‌های عملکردی موتور و آلاینده‌های منتشره

در دنیای کنونی موتورهای احتراق داخلی متداول‌ترین وسیله‌ی تولید توان، به خصوص در مقیاس کوچک، محسوب می‌شوند. این موتورها به دو دسته‌ی عمده‌ی اشتعال جرقه‌ای و اشتعال تراکمی تقسیم‌بندی می‌گردند. در عصر حاضر بیشتر تلاش محققان موتور به‌منظور کاهش آلایندگی و افزایش کارایی این‎‌گونه موتورها است. پایان‌نامه‌ی حاضر بر روی موتور دیزل فورد ۸/۱ لیتر انجام شده است. این کار با مدل‌سازی عددی (CFD) این موتور و تطبیق آن با مدل تجربی شروع می‌شود. سپس تأثیر تغییر در شرایط اولیه‌ی جرم سوخت پاشش‌شده و دمای اولیه‌ی محفظه‌ی احتراق بر روی برخی از پارامترهای عملکردی موتور نظیر فشار موثر متوسط اندیکه (IMEP)، مصرف سوخت مخصوص اندیکه (ISFC)، و گشتاور اندیکه (IT) و نیز پارامترهای دیگری چون فشار محفظه و نرخ آزاد شدن گرما مورد بررسی قرار می‌گیرند. در ادامه تاثیر همین تغییرات بر روی پارامترهای آلایندگی موتور مثل NOx و soot بررسی شده و در آخر کانتورهای مربوط به دما، نسبت جرمی و نسبت هم‌ارزی تحلیل خواهند شد. در کار حاضر سعی شد تا پارامترها در سه دور موتور مختلف بررسی گردند. هرکدام از این دور موتورها را در شرایط اولیه‌ی شش جرم متفاوت، و هر یکی در پنج دمای اولیه‌ی مختلف محفظه‌ی احتراق بررسی شدند. پس از به‌دست آوردن نتایج، و در طی نگارش متن پایان‌نامه، انبوهی از داده‌ها به‌دست آمدند. بنا را بر اختصار گذاشته و نتایج فقط با یک دور موتور، پنج جرم سوخت پاشش‌شده‌ی اولیه‌ی مختلف و پنج دمای اولیه‌ی متفاوت محفظه‌ی احتراق ارائه شدند. نتیجه اینکه با کاهش دمای اولیه‌ی محفظه‌ی احتراق IMEP و IT روندی افزایشی داشته و ISFC روندی کاهشی دارد. ضمن اینکه اثر کاهش جرم سوخت پاشش‌شده بر روی IMEP و IT اثری افزایشی است.

پایان نامه ارشد:مدل‌سازی ریفرمر کاتالیستی مونولیتی خودگرمازا برای تولید هیدروژن برای پیل‌های سوختی

با افزایش کاربرد پیل‌های سوختی در صنعت و به صورت کاربرد در محل، نیاز به توسعه واحدهای تولید در محل هیدروژن وجود دارد. در این تحقیق یک ریفرمر کاتالیستی مونولیتی که در آن فرآیند ریفرمینگ خودگرمازای متان صورت می‌گیرد، بصورت سه بعدی مدل‌سازی می‌شود. کاتالیست مورد استفاده در این مدل‌سازی، ۵% می‌باشد. این مدل‌سازی شامل حل هم‌زمان معادلات بقاء می‌باشد که در آن واکنش‌های صورت گرفته نیز اثر داده می‌شود. یک کانال از این راکتور مونولیتی به عنوان دامنه محاسباتی استفاده شده است. نتایج حاصل از این مدل‌سازی‌ تطابق خوبی با داده‌های آزمایشگاهی موجود در منابع دارد. از این مدل برای تخمین عملکرد ریفرمر در سایر شرایط عملیاتی استفاده شده است. پارامترهای مورد بررسی شامل نسبت مولی اکسیژن به متان ورودی (O2/CH4)، نسبت مولی بخارآب به متان ورودی (H2O/CH4) و دمای گاز ورودی به ریفرمر می باشد. در نهایت بعد از بررسی اثر پارامترهای ذکر شده، این نتیجه حاصل شد که برای دستیابی به بیشینه مقدار هیدروژن در محدوده مورد بررسی از نظر پارامترهای عملیاتی، باید نسبت‌های مولی O2/CH4 و H2O/CH4 ورودی به راکتور را بترتیب ۴۴۵/۰ و ۸/۳ انتخاب کرد. همچنین دمای گاز ورودی به راکتور نیز باید C  ۶۰۰ باشد. واژه‌های کلیدی: هیدروژن، ریفرمینگ خودگرمازا، متان، راکتور مونولیتی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...