پایان نامه ارشد رشته مدیریت : رابطه نظام جبران خدمت و بهره وری نیروی انسانی در شعب بانک ملی منطقه کاشان
عنوان شماره صفحه |
فصل اول: کلیات پژوهشمقدمه 2 1-۱- بیان مسئله 2 1-2- ضرورت تحقیق. 3 1-3- هدف کلی. 7 1-4- فرضیه های تحقیق. 7 1-5- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها 7 ۱-5-1- روش تحقیق. 7 1-6- روش گردآوری اطلاعات 7 ۱-6-1- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 8 1-7- قلمرو زمانی تحقیق. 8 1-8- قلمرو مکانی تحقیق. 8 1-9- تعاریف نظری متغیرها 8 1-10- تعاریف عملیاتی متغیرها 9 فصل دوم: مبانی نظری و ادبیات پژوهش مقدمه 11 2-1- مفهوم نظام جبران خدمات 11 2-۲-1- همیت نظام جبران خدمات 12 2-3- جبران خدمات و مقتضیات سازمانی. 16 2-3-1- اقتصاد بازار کار و تولید. 17 2-3-2- مقررات دولتی. 18 2-3-3- تأثیر اتحادیهها 18 2-4- تأثیر سازمان بر پرداخت 19 2-4-1- اهداف سازمان. 19 2-4-2- مراحل راهبردی پرداخت 20 2-4-3-فرهنگ و ارزشهای سازمان. 21 2-4-4- نیازهای کارکنان. 22 2-4-5- چرخه حیات محصول سازمان. 22 2-4-6- استراتژی سازمان. 24 2-7- تبیین نظام جبران خدمات 25 2-7-1-اهداف جبران خدمات 27 2-7-1-1 – مفاهیم اساسی در تساوی جبران خدمات 27 ۲-7-2- سیاستها 28 2-7-3- توازن ثبات، قابلیت رقابت، مشارکت و اداره 29 2-8- فنون پرداخت 30 2-8-1- قابلیت رقابت خارجی: سطح پرداخت 30 2-9-تأثیر سطح پرداخت 31 2-10-ساختارهای پرداخت 32 2-10-1- ساختارهای مبتنی بر ویژگیهای کارکنان. 32 2-10-2-ساختار مبتنی بر شغل. 33 2-11-فلسفههای جبران خدمات 34 2-12- رویکردهای مختلف به سیستم جبران خدمت 35 2-13- تبیین اشکال پرداخت 36 2-13-1- عوامل تعیینکننده جبران خدمات مالی. 39 2-13-1-1- پرداخت مبتنی بر عملکرد 42 2-13-1-2-برنامههای پرداخت برای عملکرد 43 2-13-1-3-برنامههای خاص پرداخت برای عملکرد: 43 2-13-1-4- پرداختهای تشویقی متغیر. 43 2-13-1-5-انواع پرداختهای متغیر. 44 2-13-1-6- شرایط مورد نیاز برای اعمال مشوقهای فردی. 45 2-13-1-7- برنامههای تشویق فردی: مزایا و معایب 45 2-13-1-8- انواع پرداختهای متغییرتیمی گروهی. 46 2-13-1-9-زمانبندی این پرداختها 48 2-13-1-10- شرایط مورد نیاز برای استفاده از پرداختهای متغیر تیمی. 48 2-13-1-11- برنامههای تشویق تیمی: مزایا و معایب 48 2-14- استراتژی جبران خدمات گروههای خاص. 49 2-14-1- طرح حقوق. 50 2-14-2- طرح حقالعمل. 50 2-14-3- طرح ترکیبی. 51 2-15-انواع پرداختهای متغییرسازمانی. 52 2-15-1- موفقیت و شکست این نوع پرداختها 53 2-16- رهنمودهایی برای موفقیت برنامههای پرداخت متغیر. 54 2-16-1- طبقهبندی مزایا 55 2-17- بهرهوری. 57 2-18- اهمیت بهرهوری. 58 2-19- بررسی تاریخ بهرهوری. 60 2-20- ضرورت بهرهوری. 62 2-21- بهرهوری چیست؟ 63 2-22- تعریف بهرهوری. 64 2-23- اصول بهرهوری و رابطه آن باکیفیت 65 2-24-سطوح بهرهوری. 68 2-25-ابزارهای اندازهگیری بهرهوری. 69 2-26-عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری. 72 2-۲6-1- عوامل خارجی یا غیرقابلکنترل یا عوامل برونسازمانی. 72 ۲-۲6-۲-عوامل داخلی یا قابلکنترل یا عوامل درون سازمانی. 72 2-26-2-1- عوامل سختافزاری. 72 ۲-۲6-2-۲- عوامل نرمافزاری. 72 2-26-2-3- عوامل انسان افزاری یا مغز افزاری. 72 2-27- موانع و مشکلات محیطی بهبود بهره وری. 76 2-28- موانع و مشکلات سازمانی بهبود بهرهوری. 77 2-29-موانع فردی بهبود بهرهوری. 78 2-30-تأثیر حقوق و دستمزد بر بهره وری. 78 2-31- نقش پاداش در بهرهوری. 81 2-32-بهرهوری و مدیریت 81 2-33-پیشینه پژوهش. 82 2-33-1- تحقیقات داخلی. 82 2-33-2- تحقیقات خارجی. 83 فصل سوم: روش تحقیق مقدمه 85 3- 1- روش تحقیق. 85 3-2- جامعه آماری. 85 3-3- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری. 87 3-4- ابزار پژوهش. 87 3-4-1- پرسشنامه نظام جبران خدمات 87 3-4-2- پرسشنامه نظام بهرهوری نیروی انسانی. 88 3-5- روایی پژوهش. 88 3-6-پایایی پرسشنامه 88 3-7- روش جمع آوری اطلاعات 89 3-8- آزمون فرض نرمال بودن متغیرها 89 3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها : 90 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها مقدمه 93 4-1 – بررسی توصیفی ویژگیهای جمعیت شناختی. 93 4-1-1- جنسیت 93 4-1-2- میزان تحصیلات 94 4-1-3 – سن. 95 4-1-4- سنوات خدمت 96 4-2-آزمون فرضیات تحقیق. 97 4-2– 1- آزمون فرضیه اول. 97 4-2-2-آزمون فرضیه دوم 98 4-2-3 -آزمون فرضیه سوم 99 4-2-4 -آزمون فرضیه چهارم 100 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها مقدمه 103 5-1- خلاصه بحث و نتیجه گیری. 103 5-2- نتیجه گیری. 107 5-3- پیشنهادهای اجرایی (کاربردی) 109 5-3-1 پیشنهادات مربوط به فرضیه 1. 109 5-3-1. پیشنهادهای مربوط به فرضیه 2. 110 5-3-2. پیشنهادهای مربوط به فرضیه 3. 111 5-3-3. پیشنهادهای مربوط به فرضیه 4. 111 5-3-4. پیشنهادات آتی. 111 5-4- محدودیت های پژوهش. 112 پیوست ها 113 منابع فارسی 124 منابع انگلیسی. 127 |