کد ۶۱۹: ماهیت افشاگر رفتارهای تبدیلخواه در دوران مدرسه: انگشتنما بودن
مشارکتکننده شماره ۵:
«من توی مدرسه مثل گاو پیشونی سفید بودم».
مشارکتکننده شماره ۴:
«وقتی (معلمها) تنبیهم میکردند من که گریه میکردم، چون همیشه ریمل میزدم و به مدرسه میرفتم، این ریملها میریخت روی صورتم و زیر چشمهامرو سیاه میکردند. معلمها میگفتند اه اه این چیه به چشات زدی؟ مگه تو دختری آخه؟ من هم برای اینکه همکلاسیهام نفهمند و بعدن سوژه نشم میگفتم که من دارم ادا درمیارم. ولی کلا تو مدرسه خیلی سوژه شده بودم».
مشارکتکننده شماره ۴:
«من در کلاس و مدرسه خیلی انگشتنما بودم. دوست داشتم که باهاشون دوست باشم ولی ازشون دوری میکردم چون خیلی ازشون میترسیدم. اونها متوجه تفاوت من شده بودند».
کد ۶۲۹: ماهیت افشاگر رفتارهای تبدیلخواه در دوران مدرسه: انگشتنما بودن
مشارکتکننده شماره ۱۰:
«یه معلم ادبیات داشتیم که یه خاطره از دوران دانشگاش تعریف میکرد که یه هماتاقی داشتند که مرد بوده عمل کرده و زن شده.، میگفت که پول عملشرو نداشته ما با هم جمع شدیم. پول عملشرو جور کردیم. همونجا یکی از همکلاسیهام برگشت گفت فلانی میخوای ما هم پول جمع کنیم بری عمل کنی. انقدر موضوع من علنی بود. منم اینو گفت دیگه گفتم تمومه پس منم میتونم عمل کنم».
مشارکتکننده شماره ۷:
«سال دوم راهنمایی بودم. یه روز معلم ادبیاتمون از من یه تقلب گرفت بعد مادرمرو خواست که بیاد مدرسه. مامانم بهش گفت که بابا این بچه سادهس. چرا انقدر تو مدرسه اذیتش میکنین. این که درسش خوبه. معلمه برگشت گفت این یه آدمیه، فکر میکنین که سادهس. من همش باید مواظبش باشم که ازش یه خلافی سر نزنه. اصلا یه نگاهی بهش بندازین این کجاش دختره».
-
- بررسی و تحلیل تم و مقایسه دو گروه مبتنی بر سیطرهی جنسیت (۶۱۹ و ۶۲۹)
تجربه زیستهی تبدیلخواهان جنسی در دوران مدرسه به گونه ای رقم میخورد که راز نارضایتی از جنسیت بر همگان افشا میگردد. به بیان دیگر ماهیت این تجربه آن چنان است که فرد تبدیلخواه را در محیطی همچون مدرسه، «رسوا» و «انگشتنما»ی خاص و عام می کند.
۴-۸ تم اصلی هفتم: تجربه روابط جنسی تبدیلخواهان: برساخت عادات و رفتارهای جنسی در «جریان کنش متقابل»
یکی از دغدغه های پر رنگ تبدیلخواهان، روابط جنسی است. این مساله در آنان از این جهت اهمیت دارد که پیش و پس از عمل تغییر جنسیت اندامهای کاملی نداشته و نخواهند داشت (FtM). مطالعه این بخش از تجربه آنان چگونگی معنایابی آنان نسبت به بدن خود را نشان می دهد. به بیان دیگر«ادراک بدنمند» تبدیلخواهان ار رفتارهای جنسی و اندامهای جنسی خود موضوعی است که در این تم بدان پرداخته شده است
شایان ذکر است در تحلیل این تم رویکرد پساساختارگرایه برساختگرایی نقشی پر رنگ دارد؛ شکل گیری آنچه لذت یا محرومیت از لذت جنسی تلقی میگردد مبتنی بر این رهیافت است که صورت میگیرد. به بیان دیگر تبدیلخواهان جنسی، سازهی میل جنسی و لذت خود را در هر تجربه، آجر به آجر میچینند تا آنکه تصویر آنان از لذت جنسی کامل می شود (برساخته می شود).
جدول شماره ۴-۷ تم اصلی هفتم: تجربه روابط جنسی تبدیلخواهان: برساخت عادات و رفتارهای جنسی در «جریان کنش متقابل»
تمهای فرعی FtM | تمهای فرعی MtF | ||
۷۲۰ | نداشتن رابطه جنسی در دوران تحصیل با وجود تحریک جنسی، به دلیل کنترل تمایلات جنسی | ۷۱۰ | نداشتن رابطه جنسی کامل در دوران مدرسه با وجود قرارگیری در معرض پیشنهادات متعدد |
۷۲۱ | بازکشف امیال جنسی طی لمس بدن زنانه در روابط جنسی: فضای حریم زنانه به مثابهی «میدان کنش جنسی» | ۷۱۱ | وجود حس جنسی و تجربه روابط جنسی در دوران تحصیل: برساخت میل جنسی مبتنی بر زنانگی تجسمیافته |
۷۲۲ | عدم احساس کمبود در روابط جنسی | ۷۱۲ | احساس کمبود در روابط عاطفی- جنسی به دلیل تهیدگیِ روابط جنسی از احساسات عاطفی |
۷۲۳ | نداشتن رابطه جنسی ناشی از احساس نفرت نسبت به اندامهای زنانهی خود | ۷۱۳ | حسرت داشتن اندام زنانه در رابطه جنسی با یک مرد: تحمیل جسم مردانه در فرایند برساخت میل جنسی |