۰٫۰۴۱
۰٫۰۴۱
۰٫۰۴۱
۰٫۰۴۱
۰٫۰۴۱
c62
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
۰٫۰۳۳
آنچه در ماتریس فوق برای ما مهم است، میزان عددی است که به و تعلق میگیرد. ملاحظه میشود که تقریباً دو برابر است. این بدان معناست که با توجه به نتایج حاصل از پرسشنامهها که بیانگر نظرات نخبگان حملونقل هوایی در ایران هستند، ائتلاف با هواپیمایی ترکیه بهترین تصمیم ممکن خواهد بود.
فصل پنجم
( جمعبندی)
۵ مقدمه
در این فصل ابتدا خلاصهای از یافتههای پژوهش ارائه میشود و در ادامهی آن، یافتههای تحقیق مورد بحث و بررسی قرار میگیرند و دلایل رد یا تأیید فرضیهها ارائه میشوند. سپس نتایج کلی پژوهش با تحقیقات موجود ارتباط داده میشود و در نهایت محدودیتها، پیشنهادها و کاربردهای پژوهش مطرح میگردد.
۵-۱ خلاصه نتایج
نتیجهی نهایی این تحقیق را میتوان در سه بند و مرحلهی زیر خلاصه کرد.
اولین موضوع، مسئله میزان تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران است. این تحریمها از ابتدای انقلاب اسلامی علیه ایران اعمال شده است که در صنعت حملونقل هوایی نمود بیشتری داشته است. میزان این تحریمها در دو سال اخیر افزایش بیشتری داشته است و مهمترین آن، بسته شدن حساب ایران ایر در ICH است. در این پژوهش به این نتیجه رسیدهایم که اولین مرحله برای بالا بردن سطح خدمات ایران ایر این است که بتوانیم از میزان این تحریمها بکاهیم یا حداقل حساب ایران ایر در ICH را مجدداً باز کنیم. این اتفاق موجب میشود که در مسائل بازرگانی بینالمللی، بتوانیم حضورداشته باشیم
دومین مرحله برای بالا بردن سطح ارائه خدمات در ایران ایر، ایجاد احساس نیاز در مدیریت کلان کشور است. مدیریت کلان کشور باید بپذیرد که برای ارتباط بهتر با دنیا و باقی ماندن و رقابت کردن در بازرگانی بینالمللی، نیاز است که شبکهی پروازی داخلی خود را تقویت کند. تقویت صنعت هوایی با گسترش صنعت گردشگری ارتباط مستقیمی دارد و میتوان با گسترش همزمان صنعت گردشگری و بالا بردن کیفیت خدمات هوایی، به درآمدزایی بالاتر رسید.
در نهایت اگر دو مرحلهی قبل رخ دهد در آن صورت ایجاد همکاری با ایرلاین های دیگر، اجتنابناپذیر خواهد بود. در فرایند ایجاد همکاری، مهمترین نکته انتخاب شریک است. این پژوهش، ابزاری در اختیار مدیران قرار میدهد که بتوانند به وسیلهی آن بهترین شریک ممکن را انتخاب کنند. در این تحقیق به کمک پرسشنامهها ای که به وسیلهی نخبگان صنعت هوایی پر شده است به این نتیجه رسیدهایم که هواپیمایی ترکیه بهترین گزینه برای ایجاد همکاری است.
۵-۲ پاسخ به پرسشهای تحقیق
سؤال اول: آیا صنعت حملونقل هوایی ایران در بازار بینالمللی دارای شرایط مطلوبی است؟
با توجه به آمارهای نشان دادهشده در این تحقیق، میتوان به شرایط رو به نزول ایران ایر در بازار حملونقل هوایی رسید. با توجه به اعمال تحریمهای جدید و سوء مدیریت، امکان بقا در بازار حملونقل هوایی عملاً ناممکن شده است.
سؤال دوم: دلیل به وجود آمدن ائتلافهای حملونقل هوایی چیست و چه تفاوتهایی باهم دارند و ما به کدامیک از این ائتلافها میتوانیم بپیوندیم؟
همانگونه که در فصل دوم به طور کامل توضیح داده شد، محرکهای اصلی ایجاد ائتلافها به دو بخش کلی عوامل بیرونی و عوامل درونی تقسیم میشوند، از جمله عوامل بیرونی میتوان به رقابت جهانی و از عوامل درونی هم میتوان به اشتراکگذاری ریسک اشاره کرد. در طول زمان این ائتلافها برای بقا در صنعت هوایی و توانایی رقابت، تغییراتی در خود ایجاد کردهاند. در حال حاضر سه ائتلاف بزرگ هوایی در دنیا وجود دارد که در نحوهی عمل باهم تفاوتی ندارند و برای پیوستن به آن ها باید حداقل استانداردهای مورد نیاز آن ها را ارضا کرد.
سؤال سه: آیا امکان ایجاد اتحادهای جدید برای ما وجود دارد یا خیر؟ تأثیر هر کدام از این پیوندها بر متغیرهای عملکردی ایران ایر چه خواهد بود و در نهایت کدام اتحاد را برای پیوستن انتخاب کنیم؟
در این تحقیق، امکان ایجاد همکاری با اکثر ایرلاین های ممکن بررسی شد و با توجه به نظر نخبگان هوایی، ایجاد همکاری با هواپیمایی ترکیه بهترین راهکار انتخاب شده است. همان طور که در فصل دوم ( ائتلافهای استراتژیک و ضریب AQR) اشاره شد ایجاد ائتلاف میتواند به ایران ایر برای بقا در صنعت بینالمللی هوایی کمک کند.
۵-۳ بررسی فرضیهها
صنعت حملونقل هوایی ایران، در بازار بینالمللی، قادر به بقا و رقابت در بازار آینده نخواهد بود.
با توجه به آمارهایی که در این تحقیق آورده شد و همچنین آثار تحریمها بر این صنعت، این فرضیه پذیرفته میشود.
شرایط ایران به ما اجازه میدهد که به این اتحادها بپیوندیم و ایرلاین های خارجی و اتحادهای بینالمللی مایل به، پیوستن ایران به آن ها هستند.