۲
سرمایه ساختاری
۳-۴-۸-۱۲-۱۴-۲۱-۲۲-۲۷-۲۸-۳۲-۳۸-۳۹-۴۰
۳
سرمایه ارتباطی (مشتری)
۱-۶-۱۰-۱۵-۱۶-۱۹-۲۰-۲۳-۲۹-۳۰-۳۵-۳۶-۴۱-۴۲
برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات مربوط به سؤالات آن بعد را با هم جمع نمائید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات تک تک سؤالات را با هم جمع نمائید. هر چه امتیاز بدست آمده بالاتر باشد، بیانگر سرمایه فکری بالاتر سازمان مورد نظر خواهد بود و برعکس.
۳-۱۱- خلاصه فصل
در این فصل کلیات روش پژوهش بکار گرفته شده در پژوهش حاضر مورد بررسی قرار گرفت. پرسشنامه ابزار جمع آوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه است پرسشنامه اول: : پرسشنامه محقق ساخته با ۱۷ گوی میباشد. در شیوه پاسخگویی از طیف لیکرت استفاده شده است. و پرسشنامه دوم پرسشنامه استاندارد بونتیس با ۴۲ گوی تجزیه و تحلیل اطلاعات با بهره گرفتن از نرم افزارهای آماری و نرم افزار spss صورت میگیرد. همچنین روایی پرسشنامه نیز با هماهنگی استاد محترم راهنما و اساتید محترم مشاور و مشورت با صاحبنظران احراز گردیده است. جامعه آماری این پژوهش را سازمانهای دولتی کشور تشکیل میدهد.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل دادهها
۴-۱- مقدمه
در هر کار پژوهشی، محقق برای پاسخگویی به سؤالات و فرضیات مورد نظر خویش به جمع آوری دادهها میپردازد. برای اینکه دادهها از حالت نامنظم به صورت مجموعهای نظامدار و متشکل درآیند، لازم است که آن ها را با بهره گرفتن از روشهای متداول، طبقه بندی، تلخیص و تنظیم نموده و به صورت جداول و نمودارهای آماری نمایش داد، تا بتوان با بهره گرفتن از آن ها به پاسخ سؤالهای مورد نظر دست یافت. تحلیل آماری دادهها، بخشی از متدلوژی علمی میباشد که با دو هدف اساسی صورت میگیرد، ۱٫ توصیف شواهد تجربی که از راه مشاهده و آزمایش و… در مورد موضوع پژوهش گردآوری میشوند. ۲٫ تفسیر نتیجه توصیفی به منظور ارزیابی فرضیههای پژوهش (هومن ۱۳۸۹). بنابراین، در این فصل ابتدا اطلاعات بدست آمده از افراد نمونه در پژوهش پرداخته و سپس به تجزیه و تحلیل فرضیات مطرح شده با بهره گرفتن از نرمافزار آماری SPSS میپردازیم.
۴-۲- تحلیلهای آماری
تحلیلهای آماری که در این فصل انجام گرفتهاند شامل تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی میباشد که به ترتیب تشریح خواهند شد.
۴-۲-۱- آمار توصیفی
در این قسمت به ارائه آمارههای توصیفی و جداول مربوط به ویژگیهای نمونه میپردازیم. شناخت ویژگیهای نمونه، از این جهت مفید است که به کمک آن مشخصات کلی جامعه مورد بررسی و ویژگیهای عمومی آن برای سایر محققان مشخص میشود. دادههای جمع آوری شده از ۳۸۴ نفر از کارکنان اخذ و تحلیل شدهاند.
جدول ۴-۱-توزیع فراوانی بر حسب جنسیت مشتریان
مقولات متغیر
فراوانی
درصد فراوانی
درصد معتبر
مد
مرد
۲۳۷
۷/۶۱%
۷/۶۱%
۱
زن
۱۴۷
۳/۳۸%
۳/۳۸%
جمع
۳۸۴
۱۰۰%
۱۰۰%