رفتارهای مبتنی بر اشتیاق

 

۰۹۶/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

یکپارچگی خود برند

 

۱۵۸/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

پیوند عاطفی مثبت

 

۱۴۷/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

رابطه درازمدت با برند

 

۰۶۳/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

اندوه ناشی از جدایی از برند

 

۲۶۴/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

نگرش کلی

 

۲۲۵/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

اعتماد/اطمینان به برند

 

۰۵۹/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

حس تعلق به جامعه برند

 

۱۳۱/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

شیفتگی به برند

 

۴۰۱/۰

 

نرمال می باشد

 

 

 

۶-۴- اعتبارسنجی مدل تحقیق با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری
برای پاسخ به این پرسش بایستی آماره  و سایر معیارهای مناسب‌بودن برازش مدل مورد بررسی قرار گیرد. بر اساس مدل اولیه مشخص می‌شود که تمام نشانگرها دارای مقدار t بیشتر از ۹۶/۱ هستند. بنابراین نشانگرها از دقت لازم برای اندازه‌گیری سازه یا صفت‌های مکنون تحقیق برخوردار هستند. به دیگر سخن نتایج حاصله نشان می‌دهد نشانگر‌های انتخابی محقق برای اندازه‌گیری این مفهوم هر یک دارای اهمیت بوده و بخش مهمی از این عامل را اندازه‌گیری می‌کنند. وجود تائید در مدل اندازه‌گیری به این معنا است که اثرات این متغیر بر سایر متغیرها در مدل قابل‌اتکا است زیرا که محقق در این مرحله مطمئن شده است که سازه صفت‌های مکنون تحقیق به خوبی اندازه‌گیری شده است.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
نمودار ۷-۴ مدل معادلات ساختاری را در حالت تخمین ضرایب استاندارد نشان می‌دهد. کلیه متغیرهای این مدل به دو دسته‌ی پنهان و آشکار تبدیل می‌شوند. متغیرهای آشکار (مستطیل) یا مشاهده‌شده به گونه‌ای مستقیم به وسیله پژوهشگر اندازه‌گیری می‌شود، در حالی که متغیرهای مکنون (بیضی) یا مشاهده‌نشده به گونه‌ای مستقیم اندازه‌گیری نمی‌شوند، بلکه براساس روابط یا همبستگی‌های بین متغیرهای اندازه‌گیری شده استنباط می‌شوند.
نمودار ۷-۴- مدل اصلی تحقیق در حالت تخمین ضرایب استاندارد
متغیرهای مکنون بیان‌گر یک‌سری سازه‌های تئوریکی هستند، مانند مفاهیم انتزاعی که مستقیماً قابل‌مشاهده نیستند و از طریق سایر متغیرهای مشاهده‌شده ساخته و مشاهده می‌شوند. متغیرهای مکنون به نوبه خود به دو نوع متغیرهای درون‌زا[۲۷۲] یا جریان‌گیرنده[۲۷۳] و متغیرهای برون‌زا[۲۷۴] یا جریان‌دهنده[۲۷۵] تقسیم می‌شوند. هر متغیر در سیستم مدل معادلات ساختاری می‌تواند هم به عنوان یک متغیر درون‌زا و هم یک متغیر برون‌زا در نظر گرفته شود. متغیر درون‌زا متغیری است که از جانب سایر متغیرهای موجود در مدل تأثیر می‌پذیرد. در مقابل متغیر برون‌زا متغیری است که هیچ‌گونه تأثیری از سایر متغیرهای موجود در مدل دریافت نمی‌کند بلکه خود تأثیر می‌گذارد. در این مدل متغیرهای رفتارهای مبتنی بر اشتیاق، یکپارچگی خود برند، پیوند عاطفی مثبت، رابطه درازمدت با برند، اندوه ناشی از جدایی از برند، نگرش کلی، اعتماد/اطمینان به برند و حس تعلق به جامعه برند متغیرهای برون‌زا (مستقل) و شیفتگی به برند (وابسته) متغیر درون‌زا می‌باشند. در این نمودار اعداد و یا ضرایب به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ اول تحت عنوان معادلات اندازه‌گیری هستند که روابط بین متغیرهای پنهان (بیضی) و متغیرهای آشکار (مستطیل) را نشان می‌دهند. این معادلات را اصطلاحاً بارهای عاملی[۲۷۶] گویند. دسته‌ دوم معادلات ساختاری هستند که نشان‌دهنده روابط بین متغیرهای پنهان و پنهان می‌باشند و برای آزمون فرضیات استفاده می‌شوند. به این ضرایب اصطلاحاً ضرایب مسیر[۲۷۷] گفته می‌شود. اعداد درون بیضی شاخص ضریب تعیین (R-Square) را نشان می‌دهد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...