مقدمه. . 4 1-1- بیان مسأله 5 1-2- اهمیت تحقیق. 9 1-3- پیشینه تحقیق 10 1-4- اهداف تحقیق 12 1-5- فرضیه های تحقیق 12 1-6- روش تحقیق. 13 1-7- جامعه آماری. 13 1-8- قلمرو موضوعی تحقیق 14 1-9- قلمرو مکانی تحقیق. 14 1-10- قلمرو زمانی تحقیق 14 1-11- تعاریف واژه گان 14 1-12- مشکلات و تنگناهای تحقیق. 16 1-13- خلاصه فصل. 16 فصل دوم: مبانی نظری تحقیق مقدمه 18 2-1- بخش اول: تشریح فناوری اطلاعات و انواع سیستم های اطلاعاتی 18 2-1-1- داده 18 2-1-2- اطلاعات 19 2-1-2-1-ویژگیهای اطلاعات مناسب و مربوط 22 2-1-3- دانش 24 2-1-4- تگنولوژی 25 2-1-5- فناوری اطلاعات. 26 2-1-6- انواع سیستم های اطلاعاتی 29 2-1-6-1-سیستم پردازش تعاملات 29 2-1-6-2-سیستم اطلاعات مدیریت 30 2-1-6-3- سیستم پشتیبانی تصمیم 31 2-1-6-3-1- ویژگیهای سیستم پشتیبانی تصمیم. 31 2-1-6-4-سیتم پشتیبانی تصمیمات گروهی 32 2-1-6-5- هوش مصنوعی 33 2-1-6-6- سیتم های خبره یا هوشمند. 34 2-1-6-6-1- ویژگیهای سیستم های خبره . 35 2-1-6-7- سیستم اتوماسیون اداری. 35 2-1-6-7-1- مزایای اتوماسیون اداری 36 2-1-6-8- سیستم های پشتیبانی مدیران ارشد(اجرایی) 36 2-1-6-8-1-ویژگیهای سیستم های پشتیبانی مدیران ارشد(اجرایی) 36 2-1-7- کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان 37 2-2- بخش دوم: بررسی توانمند سازی. 41 2-2-1- تاریخچه و مبانی توانمند سازی 41 2-2-2- تعاریف توانمند سازی. 45 2-2-2-1-توانمند سازی به عنوان یک عنصر ارتباطی 45 2-2-2-2-توانمند سازی به عنوان یک مفهوم انگیزشی. 46 2-2-3- دلایل توانمند سازی. 48 2-2-4- مدلهای توانمند سازی. 51 2-2-4-1- مدلهای عام 51 2-2-4-2- مدلهای اقتضایی 56 2-2-5- منافع و موانع توانمند سازی 60 2-2-6- فراهم آوردن اطلاعات درباره عملکرد و نقش آن در توانمد سازی کارکنان 62 2-2-7- تصمیم گیری درباره عملکرد و نقش آن در توانمند سازی 64 2-2-8- دانش درباره عملکرد و نقش آن در توانمند سازی 66 2-2-9- پیشینه تحقیق 67 2-3- بخش سوم: تاثیر فناوری اطلاعات در توانمند سازی منابع انسانی. 71 2-4- نتیجه گیری 76 2-5- خلاصه فصل. .78 فصل سوم: روش پژوهش مقدمه 80 3-1- روش تحقیق. 80 3-2- متغییرهای تحقیق .81 3-2-1- متغییر مستقل. .82 3-2-2- متغییر وابسته. 82 3-3- قلمرو تحقیق. 83 3-3-1- قلمرو موضوعی تحقیق 83 3-3-2- قلمرو مکانی تحقیق. 83 3-3-3- قلمرو زمانی تحقیق. 83 3-4- جامعه آماری. 84 3-5- نمونه و روش تعیین حجم نمونه. 84 3-6- روش های جمع آوری اطلاعات 86 3-7- تحلیل پرسشنامه 88 3-8- روایی و پایایی پرسشنامه. 88 3-8-1- روایی. 89 3-8-2- پایایی 89 3-9- فرایند عملیاتی شدن مفاهیم. 91 3-10- آزمون فرضیات. 94 3-11- آمار توصیفی 95 3-12- آمار استنباطی 95 3-13- آزمون دو جمله ای. 98 3-14- آزمون فرید من برای اولویت بندی گزینه ها 99 3- 15- خلاصه فصل. 100 فصل چهارم:تجزیه و تحلیل مقدمه. 102 4-1- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها. 102 4-1-1- جنسیت 103 4-1-2- سن. 103 4-1-3- سابقه خدمت. 104 4-1-4- سطح تحصیلات. 105 4-2- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها .107 4-2-1- آزمون کای – دو و آزمون دو جمله ای 107 4-3- آزمون فرید من 114 4-3-1- رتبه بندی فرضیه ها. 114 4-3-2- درک معنی دار بودن اختلاف بین رتبه ها 117 4-4- تلخیص و نتیجه گیری. 119 فصل پنجم:نتیجه گیری 5-1- خلاصه فرآیند تحقیق 121 5-2- نتایج فرضیات. 122 5-2-1- نتیجه فرضیه اول 122 5-2-2- نتیجه فرضیه دوم 123 5-2-3- نتیجه فرضیه سوم 123
پایان نامه ارشد رشته مدیریت : تاثیر فناوری اطلاعات در توانمند سازی کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران