چکیده 1 مقدمه 2 فصل اول: کلیات تحقیق 1-1بیان مسئله تحقیق. 4 1-2 اهمیت موضوع. 5 1-3 اهداف تحقیق. 6 هدف اصلی. 6 1-4 فرضیه های تحقیق. 7 1-5 روش تحقیق. 7 1-6 جامعه و نمونه آماری. 8 1-7 روش گردآوری اطلاعات 8 1-8 ابزار گردآوری اطلاعات 8 1-9 مدل مفهومی. 9 1-10 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 9 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مقدمه 12 2-1 بخش اول شایستگی محوری. 12 2-1-1 اطلاعات 12 2-1-2 مدیریت و نیازهای اطلاعاتی. 13 2-1-3 تعریف فناوری اطلاعات 14 2-1-4 کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان. 14 2-1-5 نقش فناوری اطلاعات در فرآیندهای سازمان. 15 2-1-6 مدیران و فناوری اطلاعات 16 2-1-7 پذیرش فناوری اطلاعات 17 2-1-8 سیستم های اطلاعاتی. 18 2-1-9 معماری و سیستم های اطلاعات استراتژیک 18 2-1-9-1 معماری سیتم. 18 2-1-9-2 تعریف سیستم های اطلاعات استراتژیک 19 2-1-9-3 اهمیت معماری برای سیستم های اطلاعات استراتژیک 20 2-1-9-4 فرایند تهیه معماری سیستم های اطلاعات استراتژیک 20 2-1-9-5 برنامه ریزی سیستم های اطلاعات استراتژیک 22 2-1-9-6 پشتیبانی از موقعیت رقابتی سازمان. 22 2-1-9-7 سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی. 23 2-1-9-8 سیستم های اطلاعات منابع انسانی. 24 2-1-9-9 طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی. 25 2-2 بخش دوم مزیت رقابتی. 29 2-2-1 ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ 34 2-2-2 ﮔﺮﻭهﺑﻨﺪﻱ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎ 36 2-2-3 ﺭﻭﺵ ﻫﺎﻱ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ. 36 2-2-4 تعریف شایستگی. 38 2-2-5 تاریخچه شایستگی ها 39 2-2-6 سطوح شایستگی. 40 2-2-7 ابعاد شایستگی. 40 2-3 شایستگی شغلی و رفتاری. 42 2-3-1 تعریف شایستگی رفتاری. 42 2-3-2 حوزه های شایستگی رفتاری. 42 2-3-3 شایستگی شغلی و رفتاری. 43 2-3-3-1 تعریف شایستگی شغلی. 43 2-3-3-2 الگوهای شایستگی. 43 2-3-3-3 ویژگی های مدل شایستگی. 44 2-3-3-4 اهمیت توجه به شایسته گزینی در اسلام 44 2-3-3-5 چارچوب های نظری شایستگی های مدیران. 46 2-4 بخش سوم پیشینه تحقیق. 51 فصل سوم: روش شناسی تحقیق مقدمه 55 3-1 روش تحقیق. 56 3-1-1 طبقه بندی بر اساس هدف 56 3-1-2 طبقه بندی بر اساس روش 56 3-2 روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات 58 3-2-1 مطالعات کتابخانه ای. 58 3-2-2 پرسشنامه 59 3-3 روایی و پایایی پرسشنامه 59 3-3-1 روایی پرسشنامه 59 3-3-2 پایایی پرسشنامه 60 3-4 جامعه و نمونه آماری. 61 3-4-1 جامعه آماری. 62 3-4-2 نمونه آماری. 62 3-5 روش ها و تکنیک های تحلیل آماری. 63 3-5-1 مدل یابی معادلات ساختاری. 64 3-5-1-1 پایه های مدل یابی معادلات ساختاری. 64 3-5-1-2 موارد استفاده مدل یابی معادلات ساختاری. 65 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات مقدمه 69 4-1آمار توصیفی. 70 4-1-1 بررسی وضعیت جنسیت در نمونه آماری. 70 4-1-2 بررسی وضعیت تحصیلات در نمونه آماری. 71 4-1-3 بررسی وضعیت سن در نمونه آماری. 72 4-1-4 بررسی وضعیت سابقه کاری. 74 4-1-5 بررسی وضعیت تاهل در نمونه آماری. 75 4-1-6 توصیف متغیرهای تحقیق. 77 4-2 آمار استنباطی. 78 4-2-1 بررسی فرضیات تحقیق. 78 4-2-1-1 فرضیه شماره 1: سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 78 4-2-1-2 فرضیه شماره 2: مهارت های مدیریتی سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 79 4-2-1-3 فرضیه شماره 3: مهارت های فنی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 80 4-2-1-4 فرضیه شماره 4: تاثیر گذاری کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 81 4-2-1-5 فرضیه شماره 5: تخصص کاربران سیستم های اطلاعاتی تاثیر معنی داری بر شایستگی های محوری دارد. 82 4-2-2 بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 83 4-3 مدل معادلات ساختاری. 85 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات مقدمه 89 5-1 نتایج آمار توصیفی. 89 5-2 نتایج آمار استنباطی. 89 5-3 نتایج بررسی وضعیت شاخص های تحقیق. 91 5-4 نتایج بررسی مدل معادلات ساختاری. 92
پایان نامه ارشد رشته مدیریت : تاثیر مدیریت سیستمهای اطلاعاتی بر شایستگی های محوری در شرکتهای بیمه تهران