فصل اول: معرفی پژوهش 1-1- مقدمه 3 1-2- تشریح و بیان مساله پژوهش .4 1-3- بر چارچوب نظری پژوهش5 1-4- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش .7 1-5- اهداف پژوهش7 1-5-1- اهداف علمی پژوهش7 1-5-2- اهداف کاربردی پژوهش8 1-6- پرسشهای پژوهش8 1-7- تبیین فرضیه های پژوهش9 1-8- نوآوری پژوهش10 1-9- روش پژوهش .10 1-10- قلمرو پژوهش.10 1-11- جامعه آماری پژوهش11 1-12- روش و ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات.11 1-13- روش تحلیل داده ها.11 1-14- تعریف مفاهیم، واژهها اختصاصی و متغیرهای پژوهش12 1-15- خلاصه فصل13 1-16- ساختار کلی پژوهش 13 فصل دوم: ادبیات، چارچوب نظری و بر پژوهشهای مربوط 2-1- مقدمه.15 2-2- مبانی نظری.16 2-2-1- هزینه و سود.16 2-2-2- مدیریت راهبردی هزینه و مدیریت سنتی هزینه17 2-2-3- مدیریت استراتژی و مدیریت هزینه استراتژیک.19 2-2-2- هزینه یابی هدف.20 2-2-3- هزینه یابی بر مبنای فعالیت. 22 2-2-4- هزینهیابی کایزن.24 2-2-5- هزینه یابی چرخه عمر26 2-2-6- مهندسی ارزش.27 2-3- مفهوم عملکرد مالی28 2-4- ساختار سرمایه و عملکرد مالی.29 2-5- روشهای تامین مالی و عملکرد مالی بلندمدت.30 2-6- عوامل موثر بر عملکرد مالی بلندمدت شرکتها32 2-6-1- استقراض بدهی (وام) و عملکرد مالی شرکتها.33 2-6-2- تامین مالی و عملکرد مالی شرکتها34 2-6-3- سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات و عملکرد مالی شرکتها35 2-7- استراتژی مدیریت هزینه و عملکرد مالی بلندمدت35 2-8- پژوهشهای خارجی.37 2-9- پژوهشهای داخلی.38 2-10- نتیجه گیری و ارائه مدل مفهومی پژوهش.40 2-11- خلاصه فصل.41 فصل سوم: روش شناسی پژوهش 3-1- مقدمه .43 3-2- روش پژوهش .44 3-3- قلمرو پژوهش .45 3-3-1- قلمرو موضوعی پژوهش 45 3-3-2- قلمرو زمانی پژوهش 45 3-3-3- قلمرو مکانی پژوهش .45 3-4- فرضیه های پژوهش 45 3-5- متغیرهای پژوهش و نحوه اندازه گیری آنها 47 3-6- جامعه آماری پژوهش 48 3- 7- روش گردآوری اطلاعات و دادههای پژوهش .48 3-8 – دقت، اعتبار و پایایی ابزار پژوهش.49 3- 9- روش کلی تحلیل داده ها.49 3- 10 - روشهای آماری49 3- 11- خلاصهی فصل50 فصل چهارم: تحلیـل داده های پژوهش 4-1 مقدمه.52 4-2 یافته های توصیفی.52 4-3 آمار استنباطی.57 4-3-1 آزمون فرضیه فرعی 1-1.57 4-3-2 آزمون فرضیه فرعی 1-2.58 4-3-3 آزمون فرضیه فرعی 1-3.59 4-3-4 آزمون فرضیه فرعی 2-1.61 4-3-5 آزمون فرضیه فرعی 2-2.62 4-3-6 آزمون فرضیه فرعی 2-363 4-4 خلاصه فصل64 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادهای پژوهش 5-1 مقدمه.66 5-2 نتایج آزمون فرضیه ها .66 5-2-1 نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول (1-1) 66 5-2-2 نتیجه آزمون فرضیه فرعی دوم (1-2) 67 5-2-3 نتیجه آزمون فرضیه فرعی سوم (1-3) 67 5-2-4 نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول (2-1) 68 5-2-5 نتیجه آزمون فرضیه فرعی دوم (2-2)68 5-2-6 نتیجه آزمون فرضیه فرعی سوم (2-3) 69 5-3 مقایسه نتایج پژوهش حاضر با پژوهشهای قبلی.69 5-4 نتیجه کلی و تفسیر نتایج آزمون فرضیه ها70 5-5 پیشنهادهای حاصل از پژوهش73 5-5-1 پیشنهادهای مبتنی بر فرضیه ها73 5-5-2 پیشنهاد برای پژوهشهای آتی.74 5-6 محدودیتهای انجام پژوهش74 5-7 خلاصهی فصل 75 منابع الف: منابع فارسی76 ب: منابع غیرفارسی 79 پیوستها الف: جداول خروجی تحلیل داده ها.83 ب: نمودارهای خروجی تحلیل داده ها85 چکیده: هدف نظام مدیریت هزینه، کمک به حداکثر رساندن سود و ارزش شرکت در حال و آینده است. اطلاعات مدیریت هزینه در قیمت گذاری محصولات، تصمیم گیری در خصوص ایجاد تغییر در محصول به منظور دستیابی به سودآوری بیشتر، بروز رسانی تجهیزات تولیدی با توجه به شرایط موجود و تعیین روش های جدید بازاریابی یا کانالهای توزیع محصولات شرکت استفاده میشود بنابراین تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر روی عملکرد مالی شرکت می تواند قابل توجه باشد. در این پژوهش، تحلیل جامعی روی بررسی تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت در شرکت انتقال گاز ایران بین سال های 1387 الی 1391 شرکت مورد مطالعه انجام گرفت. با بهره گرفتن از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن، فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفت در کل نتایج آزمون فرضیه ها حاکی از تاثیر عدم معنیدار استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت در شرکت مورد مطالعه
پایان نامه ارشد مدیریت گرایش مالی: تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت شرکت انتقال گاز ایران