فصل اول: معرفی پژوهش 1-1- مقدمه 3 1-2- تشریح و بیان مساله پژوهش .4 1-3- بر چارچوب نظری پژوهش5 1-4- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش .7 1-5- اهداف پژوهش7 1-5-1- اهداف علمی پژوهش7 1-5-2- اهداف کاربردی پژوهش8 1-6- پرسش­های پژوهش8 1-7- تبیین فرضیه ­های پژوهش9 1-8- نوآوری پژوهش10 1-9- روش پژوهش .10 1-10- قلمرو پژوهش.10 1-11- جامعه آماری پژوهش11 1-12- روش و ابزار گردآوری داده­ ها و اطلاعات.11 1-13- روش تحلیل داده­ ها.11 1-14- تعریف مفاهیم، واژه­ها اختصاصی و متغیرهای پژوهش12 1-15- خلاصه فصل13 1-­16- ساختار کلی پژوهش 13 فصل دوم: ادبیات، چارچوب نظری و بر پژوهش­های مربوط 2-1- مقدمه.15 2-2- مبانی نظری.16 2-2-1-­ هزینه و سود.16 2-2-2- مدیریت راهبردی هزینه و مدیریت سنتی هزینه17 2-2-3-­ مدیریت استراتژی و مدیریت هزینه استراتژیک.19 2-2-2­- هزینه ­یابی هدف.20 2-2-3- هزینه ­یابی بر مبنای فعالیت. 22 2-2-4- هزینه­­یابی کایزن.24 2-2-5- هزینه ­یابی چرخه عمر26 2-2-6- مهندسی ارزش.27 2-3- مفهوم عملکرد مالی28 2-4- ساختار سرمایه و عملکرد مالی.29 2-5- روش­های تامین مالی و عملکرد مالی بلندمدت.30 2-6- عوامل موثر بر عملکرد مالی بلند­مدت شرکت­ها32 2-6-1- استقراض بدهی (وام) و عملکرد مالی شرکت­ها.33 2-6-2- تامین مالی و عملکرد مالی شرکت­ها34 2-6-3- سرمایه ­گذاری در فناوری اطلاعات و عملکرد مالی شرکت­ها35 2-7-­ استراتژی مدیریت هزینه و عملکرد مالی بلندمدت35 2-8-­ پژوهش­های خارجی.37 2-9-­ پژوهش­های داخلی.38 2-10- نتیجه­ گیری و ارائه مدل مفهومی پژوهش.40 2-11- خلاصه فصل.41 فصل سوم: روش شناسی پژوهش 3-1- مقدمه .43 3-2- روش پژوهش .44 3-3- قلمرو پژوهش .45 3-3-1- قلمرو موضوعی پژوهش 45 3-3-2- قلمرو زمانی پژوهش 45 3-3-3- قلمرو مکانی پژوهش .45 3-4- فرضیه ­های پژوهش 45 3-5- متغیرهای پژوهش و نحوه اندازه ­گیری آن­ها 47 3-6- جامعه آماری پژوهش 48 3- 7- روش گردآوری اطلاعات و داده­های پژوهش .48 3-8 – دقت، اعتبار و پایایی ابزار پژوهش.49 3-­ 9- روش کلی تحلیل داده­ ها.49 3- 10 ­- روش­های آماری49 3- 11- خلاصه­ی فصل50 فصل چهارم: تحلیـل داده ­های پژوهش 4-1­ مقدمه.52 4-2­ یافته ­های توصیفی.52 4-3­ آمار استنباطی.57 4-3-1­ آزمون فرضیه­ فرعی 1-1.57 4-3-2­ آزمون فرضیه­ فرعی 1-2.58 4-3-3 آزمون فرضیه­ فرعی 1-3.59 4-3-4­ آزمون فرضیه­ فرعی 2-1.61 4-3-5­ آزمون فرضیه­ فرعی 2-2.62 4-3-6­ آزمون فرضیه­ فرعی 2-363 4-4­ خلاصه فصل64 فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادهای پژوهش 5-­1­­ مقدمه.66 5-­2­­ نتایج آزمون فرضیه ­ها .66 5-­2-­1­­ نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول (1-1) 66 5-­2-­2­­ نتیجه آزمون فرضیه فرعی دوم (1-2) 67 5-2-3­ نتیجه آزمون فرضیه فرعی سوم (1-3) 67 5-2-4 نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول (2-1) 68 5-2-5 نتیجه آزمون فرضیه فرعی دوم (2-2)68 5-2-6 نتیجه آزمون فرضیه فرعی سوم (2-3) 69 5-­3­­ مقایسه نتایج پژوهش حاضر با پژوهش­های قبلی.69 5-­4­­ نتیجه کلی و تفسیر نتایج آزمون فرضیه ­ها70 5-­5­­ پیشنهادهای حاصل از پژوهش73 5-­5-­1­­ پیشنهادهای مبتنی بر فرضیه ­ها73 5-­5-­2­­ پیشنهاد برای پژوهش­های آتی.74 5-­­6­­­ محدودیت­های انجام پژوهش74 5-­7­­ خلاصه­ی فصل 75 منابع الف: منابع فارسی76 ب: منابع غیرفارسی 79 پیوست­ها الف: جداول خروجی تحلیل داده ­ها.83 ب: نمودارهای خروجی تحلیل داده ­ها85 چکیده: هدف نظام مدیریت هزینه، کمک به حداکثر رساندن سود و ارزش شرکت در حال و آینده است. اطلاعات مدیریت هزینه در قیمت­ گذاری محصولات، تصمیم ­گیری در خصوص ایجاد تغییر در محصول به منظور دست­یابی به سودآوری بیشتر، بروز رسانی تجهیزات تولیدی با توجه به شرایط موجود و تعیین روش های جدید بازاریابی یا کانال­های توزیع محصولات شرکت استفاده می­شود بنابراین تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر روی عملکرد مالی شرکت می ­تواند قابل توجه باشد. در این پژوهش، تحلیل جامعی روی بررسی تاثیر استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت در شرکت انتقال گاز ایران بین سال­ های 1387 الی 1391 شرکت مورد مطالعه انجام گرفت. با بهره گرفتن از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن، فرضیه­ ها مورد آزمون قرار گرفت در کل نتایج آزمون فرضیه­ ها حاکی از تاثیر عدم معنی­دار استراتژی مدیریت هزینه بر عملکرد مالی بلند مدت در شرکت مورد مطالعه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...