۶۹
۲۶٫۴
۶۱
۲۳٫۴
جدول(۴-۱۲) توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب احترام به شخصیت مخاطب امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف نشان میدهد. بیشترین فراوانی با ۴/۶۴ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه اصلا” را برای این گویه انتخاب کردند که اگر امر و نهی همراه با ادب و احترام باشد، پذیرفته میشود و کمترین فراوانی با ۵/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب عدم تأثیر امر به معروف بر اساس بیان تند و نیشدار از سوی آمر و ناهی نشان میدهد،بیشترین فراوانی با ۸/۲۶ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه متوسط را برای این گویه انتخاب کردند که اگر بیان امر و نهی تند و نیشدار باشد، پذیرفته نمیشود و کمترین فراوانی با ۵/۱ درصد مربوط به پاسخگویانی است که گزینه خیلی کم را برای این گویه برگزیدند.
۴-۲-۱۳-شاخصهای پراکندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف
جدول (۴-۱۳): شاخصهای پراکندگی نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف
(تعداد کل)
(معتبر)
۲۶۱
(از دست رفته)
۰
(میانگین)
۴٫۰۹
(انحرف معیار)
۱٫۲۸
(کمینه)
۱٫۰۰
(بیشینه)
۶٫۰۰
شکل (۴-۹): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نحوه بیان امر و نهی جهت اثربخشی امر به معروف
جدول و شکل فوق شاخصهای پراکندگی نحوه بیان امر و نهی را جهت اثر بخشی امر به معروف در بین پاسخگویان نشان میدهد. میانگین تأثیر نحوه بیان امر و نهی جهت امر به معروف، در بین دانشجویان مورد مطالعه برابر با ۰۹/۴ است. حداقل (کمینه) نمره آن ۰۰/۱ و حداکثر (بیشینه) ۰۰/۶ میباشد. لازم به ذکر است که دامنهی پاسخها از عدد ۱ (اصلا") تا ۶(خیلی زیاد) میباشد.
۴-۲-۱۴-توزیع پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص تاثیر نحوه بیان امر ونهی
جدول(۴-۱۴)توزیع فراوانی پاسخ پاسخگویان به گویه های شاخص الفاظ آمر و ناهی جهت اثر بخشی امر به معروف
نحوه بیان امر ونهی
اصلا
خیلی کم
کم
متوسط