در الگو­های اثرات ثابت (FE)،عواملی به عنوان اثرات انفرادی در نظر گرفته می­ شود که مخصوص واحدهای انفرادی بوده و در طول زمان ثابت هستند. به عبارت دیگر در عرض از مبدا این الگو­ها بر خلاف اثرات تصادفی(RE)، عامل زمان در نظر گرفته نمی­ شود بنابراین این در الگوهای اثرات ثابت نمی­ توان متغیرهای ثابت در طول زمان را به طور جداگانه و به عنوان متغیرهای توضیحی وارد الگو کرد، چرا که با اثرات انفرادی (ها) هم خطی پیدا خواهد کرد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
جهت تصمیم ­گیری در مورد بکارگیری روش اثرات ثابت و یا تصادفی باید توجه داشت که روش اثرات ثابت معمولا هنگامی کارایی دارد که کل جامعه آماری در نظر گرفته می­ شود. درصورتی که اگر از بین جامعه ی بزرگی نمونه­هایی به صورت تصادفی انخاب شود، روش اثرات تصادفی کاراتر خواهد بود (اگر،۲۰۰۰).
۳-۵-جامعه آماری:
۳-۵-۱- محدوده ی مورد بررسی
برای جمع­آوری اطلاعات و آمارهای مورد نیاز برای بررسی تجزیه ­وتحلیل اثرگذاری بحران مالی ۲۰۰۸ بر زیر بخش خدمات یعنی صنعت گردشگری از منابع اینترنتی چون بانک جهانی[۱۵۷]، سازمان ملی تجارت خدمات[۱۵۸] و بانک مرکزی فدارل شیکاگو[۱۵۹] استفاده شده است. برای تخمین الگوی جاذبه، اطلاعات ۸ کشور که شامل ۷ شریک عمده تجاری ایران در زمینه گردشگری و ایران می­باشد.، برای فاصله ­زمانی ۲۰۰۳-۲۰۱۰ جمع آوری شده است.
۳-۵-۲- موقعیت اقتصادی کشورهای مورد بررسی:
همان طور که در قسمت قبل ذکر شد در این مطالعه ۸ کشور مورد بررسی قرار می­گیرد؛ که عبارتند از کانادا، ایران، فرانسه، ژاپن، روسیه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا. در ادامه شرایط اقتصادی و شاخص­ های وضعیت گردشگری این کشورها بیان شده است. وضعیت گردشگری از طریق شاخص­ های مختلفی بیان می­ شود از جمله شاخص سفر و گردشگری و شاخص رقابت گردشگری. شاخص سفر و گردشگری شامل دو بخش می­ شود.­ ۱)شاخص صنعت گردشگری و سفر. ۲)شاخص اقتصاد گردشگری و سفر. شاخص رقابت گردشگری شامل ۴ بخش اصلی است: ۱)شاخص رقابت گردشگری. ۲) چهارچوب تنظیم گردشگری. ۳) زیر بنا و محیط کسب و کار. ۴) شاخص منابع انسانی، طبیعی و فرهنگی گردشگری. همچنین گردشگری از طریق حجم ورود گردشگر و حجم تجارت ناشی از گردشگری از طریق نمودار بررسی شده است که در پیوست آمده است.
در جدول زیر خصوصیت اقتصادی (GDP) و خصوصیات گردشگری کشورهای مورد بررسی برای سال ۲۰۱۱ به طور خلاصه ذکر شده است.
جدول (۳-۱): خصوصیات اقتصادی، گردشگری کشورهای مورد بررسی در پژوهش.

 

    اقتصادی شاخص اقتصادی گردشگری و سفر شاخص­ های رقابتی گردشگری و سفر(۱-۷)
ردیف کشورها جمعیت(میلیون نفر) GDP $ %رشدGDP GDP صنعت T&T اشتغال صنعت T&T GDP اقتصاد[۱۶۰]
T&T
اشتغال اقصاد T&T شاخص رقابتی در T&T چهارچوب تنظیم گردشگری زیربنا و محیط کسب و کار رقابت قیمت گذاری در T&T
۱ ایران ۶/۷۵ ۴/۴۸۲ ۲ ۵/۱۱۳۶۹ ۴۷۵ ۳۰۳۴۲ ۱۲۷۶ ۶/۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...