فصل اول: کلیات پژوهش 1-1- مقدمه. 2 1-2- بیان مسئله 2 1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 7 1-4- اهداف پژوهش 8 1-4-1- اهداف علمی. 8 1-4-2- اهداف کاربردی. 8 1-5- پرسش های پژوهش 8 1-6- فرضیه های پژوهش 9 1-7- روش شناسی. 9 1-7-1- نوع روش پژوهش 9 1-7-2- قلمرو پژوهش 10 1-8- جامعه و نمونه آماری. 10 1-9- روش گردآوری اطلاعات. 11 1-10- ابزار گردآوری اطلاعات. 11 1-11- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات. 11 1-12- مراحل انجام پژوهش 12 1-13- چهارچوب نظری و مدل مفهومی پژوهش 13 1-14- تعاریف و اصطلاحات.14 1-14-1- تعریف مفهومی. 14 1-14-2- تعریف عملیاتی. 15 1-15- ساختار کلی گزارش. 16 فصل دوم: بر ادبیات پژوهش 2-1- مقدمه 18 2-2- بخش اول : مبانی نظری. 20 2-2-1- بورس اوراق بهادار 20 2-2-2- مالی رفتاری. 21 2-2-2-1- نقش دانش مالی رفتاری برای سرمایه گذاران. 22 2-2-3- عدم اطمینان محیطی. 22 2-2-3-1- استراتژی های کاهش عدم اطمینان 25 2-2-3-2- عوامل اثرگذار بر میزان عدم اطمینان 25 2-2-4- مشخصات شناختی سهامداران 26 2-2-4-1- تعصب توهم کنترل 26 2-2-4-2- تعصب اعتماد 28 2-2-4-3- تعصب اسناد به خود یا خود اسنادی. 29 2-2-4-4- مغالطه 31 2-2-4-5- مغالطه سرمایه گذاری. 32 2-2-5- تبادل اطلاعات. 32 2-2-5-1- اطلاعات عمومی. 33 2-2-5-2- نقش اطلاعات در بازارهای سرمایه 34 2-2-5-3- کاربرد اطلاعات در بازار 35 2-2-5-4- انواع اطلاعات موجود در بازار سهام 36 2-2-5-5- شفافیت و افشاء. 37 2-2-6- تئوری بازار کارا. 38 2-2-6-1- الگوی بازارهای کارا. 39 2-2-6-2- انواع کارایی. 40 2-2-6-3- سطوح مختلف کارایی. 40 2-2-7- تصمیم گیری. 41 2-2-7-1- عوامل روانی تاثیر گذار در تصمیمات سرمایه گذاران. 42 2-2-8- تورش های رفتاری. 42 2-2-8-1- واکنش کمتر از حد 43 2-2-8-2- نماگری یا نماینده بودن 43 2-2-8-3- اتکا (لنگر اندازی ). 44 2-2-8-4- ناهماهنگی شناختی. 45 2-2-8-5- در دسترس بودن 46 2-2-8-6- محافظه کاری یا دیرپذیری. 47 2-2-8-7- توان پنداری. 47 2-2-8-8- واکنش بیش از حد 48 2-2-8-9- خوش بینانه نگری. 48 2-2-8-10- حسابداری ذهنی. 49 2-2-8-11- تایید و تصدیق. 50 2-2-8-12- ابهام گریزی. 50 2-2-8-13- داشته بیش نگری. 51 2-2-8-14- رویدادگرایی. 52 2-2-8-15- تازه گرایی (توجه به رویدادهای اخیر). 52 2-2-8-16- پشیمان گریزی. 53 2-2-8-17- دگرگون گریزی. 54 2-2-8-18- زیان گریزی. 54 2-2-9- رفتار توده وار 55 2-2-9-1- رفتار توده وار در بازارهای مالی. 57 2-2-9-2- طبقه بندی رفتارهای توده ای. 58 2-3- مدل مفهومی پژوهش 63 2-4- بخش دوم پیشینه تحقیق 64 2-3-1- مطالعات انجام شده در داخل کشور 64 2-4-2- مطالعات انجام شده در خارج کشور 66 فصل سوم : روش شناسی پژوهش 3-1- مقدمه 70 3-2- روش تحقیق 71 3-3- جامعه آماری. 73 3-4- نمونه آماری و روش نمونه گیری. 74 3-5- متغیرهای پژوهش 75 3-6- روش جمع آوری اطلاعات. 75 3-6-1- پرسشنامه 76 3-6-1-1- روایی پرسشنامه 77 3-6-1-2- روش اعتبار محتوا. 77 3-6-2- پایایی پرسشنامه 79 3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها (روش آماری). 79 3-7-1- پیش فرض های رگرسیون 80 3-8- خلاصه فصل 81 فصل چهارم : اجرای تحقیق و تحلیل نتایج 4-1- مقدمه 83 4-2- اطلاعات جمعیت شناختی. 83 4-2-1- جنسیت. 84 4-2-2- سطح تحصیلات. 84 4-2-3- سن 85 4-2-4- شغل 86 4-2-5- تجربه معامله 87
پایان نامه ارشد مدیریت مالی: بررسی تاثیر تبادل اطلاعات و تورش های رفتاری در توضیح رفتار توده ای