گزینش افراد متخصص و با تجربه در بخش‎های مربوط به بازاریابی، تبلیغات، و فناوری‎های جدید در هر دو بخش عمومی و خصوصی گردشگری ایران؛ آن چه مسلم است، وجود سرمایه‎ی انسانی در موفقیت کشور‎ها و سازمان‎ها (به طور خاص) نقش تعیین‎کننده را دارد و بدون استفاده از منابع انسانی مناسب نمی‎توان انتظار موفقیت و پیشرفت را داشت. این در حالی است که کشور ما به نظر می‎رسد در استفاده‎ی مناسب از آن‎ها بهره‎ی چندانی نمی‎برد. در صورتی که مسؤلان مایل به گزینش افراد جدید در بخش‎های مربوط به بازاریابی گردشگری نباشند، می‎توانند به افراد موجود آموزش داد تا دانش و مهارت لازم را پیدا کنند و یا این که در صورت امکان به برون سپاری بخش‎هایی از فعالیت سازمان مورد نظر، روی آورند.
ایجاد پایگاه یا سیستم مدیریت مقصد برای جمع آوری و مدیریت داده‎های گردشگری ایران به صورت علمی و تخصصی و یا در صورت وجود، احیا و بهبود آن؛ برای شناخت و توسعه‎ی هر بخشی، نیاز اساسی به داده‎ها یا آمار و ارقام صحیح و علمی می‎باشد تا بتوان از آن‎ها برای تحلیل مسایل و ارائه راه کار‎ها استفاده کرد. متاسفانه بخش گردشگری ایران در این زمینه بسیار ضعیف می‎باشد؛ به طوری که پس از سال‎های متمادی از توجه خاص به گردشگری، هنوز آمار و ارقام درست یا مورد توافق حتی در مورد تعداد دیدارکنندگان خارجی نیز نداریم و این در حالی است که کشور‎های پیشرفته در حوزه‎ی گردشگری، از داشتن آمار علمی و به‎روز، نهایت بهره را می‎برند. وقتی ما هنوز آمار گردشگران ورودی به کشور را به طور صحیح نداریم، چگونه می‎خواهیم بر اساس ویژگی‎های آن‎ها، برنامه ریزی صحیحی در بخش بازاریابی و تبلیغات (به طور خاص) داشته باشیم؟
پایان نامه - مقاله - پروژه
۵-۳-۲- پیشنهادات برای پژوهش‎های آتی
بررسی دلایل مؤثر نبودن تبلیغات اینترنتی گردشگری ایران در جذب گردشگران اروپایی به کشور.
بررسی میزان اهمیت اینترنت به عنوان رسانه‎ی ارتباطی نوین در تبلیغات گردشگری ایران در مقابل سایر رسانه‎های ارتباطی سنتی در تبلیغات مانند تلویزیون، روزنامه، رادیو، مجله، و.. .
مطالعات تطبیقی ایران و سایر کشور‎های موفق در زمینه استفاده از اینترنت برای تبلیغات و جذب گردشگران خارجی؛ از مقایسه‎ی عملکرد و تجارب سایر کشور‎ها می‎توان بهره برد و راه پیشرفت را هموارتر ساخت.
مطالعه‎ی شناسایی و معرفی بهترین روش‎ها یا تکنیک‎های تبلیغات اینترنتی در جذب گردشگران خارجی به کشور.
۵-۴- محدودیت‎های پژوهش و سخن آخر
مهمترین محدودیت این پژوهش را می‎توان محدودیت زمانی این پژوهش دانست چرا که برای مطالعه‎ی چنین موضوعی می‎بایست تعداد گردشگران بیشتری را به عنوان نمونه مورد بررسی قرار داد و همچنین در دوره‎های مختلفی از سال و برای گروه‎های مختلفی از گردشگران، موضوع را بررسی کرد.
یکی از موضوعات دیگری که باید به عنوان محدودیت این تحقیق عنوان کرد و همواره برای اکثر پژوهش‎های دانشگاهی کشور وجود دارد، عدم همکاری بخش‎های عمومی و خصوصی گردشگری می‎باشد. این امر در صورتی اتفاق می‎افتد که تقریبا هر گونه پژوهشی که در بخش گردشگری و در سازمان خاصی صورت پذیرد می‎تواند موجب توسعه و بهبود گردشگری ایران به طور عام و بهبود سازمان مربوطه به طور خاص شود. به منظور انجام این پژوهش به چندین هتل جهت تکمیل پرسشنامه مراجعه شد که تنها تعداد اندکی از آن‎ها با پژوهشگر همکاری کردند.
عدم دسترسی به مقالات و کتاب‎های روز دنیا در ارتباط با موضوع پژوهش، یکی دیگر از محدودیت‎های این پژوهش می‎باشد. این در حالی است که هنگام انجام این پژوهش، دانشگاه محل تحصیل پژوهشگر به مدت حداقل ۲۰ روز کامل تعطیل بود و از بیرون نیز دسترسی پژوهشگر به منابع کتابخانه‎ای، اینترنت و غیرو بسیار محدود بود.
منابع و مآخذ
منابع فارسی
آتش‎پور، حمید، و امین جنتیان، سمیرا. (۱۳۸۲). روانشناسی رفتار مصرف‎کننده، تهران: انتشارات روزآمد.
آذر، عادلی، و ‌مومنی، منصور. (۱۳۸۰). ‌آمار و کاربرد آن در مدیریت. جلد دوم، تهران: سمت.
آفاق لرستانی، عبدالله. (۱۳۷۷). کانون‎های آگهی در چهل سال پیش. مجله رسانه، سال نهم، ۴.
اربابی، علی محمد. (۱۳۵۰). تبلیغات تجاری. (چاپ دوم). تهران: انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.
اکبرپور، تقی. (۱۳۹۰). پیش‎بینی تقاضای گردشگری ورودی به ایران (رویکرد شبکه‎های عصبی- فازی). پایان‎نامه کارشناسی‎ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
اکبری، رضا. (۱۳۸۱). تاثیر تبلیغات بر جذب گردشگران بین‎المللی به شهر اصفهان از دیدگاه گردشگران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
بازرگان هرندی، عباس، سرمدی، زهره، و حجازی، الهه. (۱۳۸۲). روش‎های تحقیق در علوم رفتاری. (چاپ اول)، تهران: انتشارات آگاه.
بختایی، امیر، و گلچین‎فر، شادی. (۱۳۸۵). مراحل تدوین یک طرح و برنامه تبلیغاتی، ماهنامه تدبیر، ۱۷۱.
پراتکانیس، آنتونی، و آرونسون، الیوت. (۱۳۸۵). عصر تبلیغات (ترجمه کاووس سید امامی و محمدصادق عباسی). تهران: انتشارات سروش.
پورکریمی، جواد. (۱۳۸۱). تبلیغات رسانه‎ای و تغییر نگرش مخاطبان؛ رویکردی روانشناختی بر تبلیغات، فصلنامه پژوهش و سنجش صدا و سیما، تهران: انتشارات سروش.
تبلیغات تجاری در اینترنت. (۱۳۸۴). http://www.tabliq.com.
تبلیغات در نقطه خرید. (۱۳۸۴). http://www.advertisingjournal.com.
سلیمانی، سمیرا. (۱۳۹۰). تاثیر تبلیغات اینترنتی بر تصویر ذهنی گردشگران از مقصد. پایان‎نامه کارشناسی‎ارشد. علامه طباطبایی.
شکیبایی، علی‎رضا. (۱۳۸۴). سهم ایران از درآمد جهانی صنعت گردشگری بسیار ناچیز است. روزنامه ایران. http://www.aftabir.com.
کاتلر، فیلیپ. (۱۳۸۵). ده گناه مرگبار بازاریابی: علایم و راه‎حل‎ها (ترجمه عبدالحمید ابراهیمی و هرمز مهرانی). تهران: انتشارات همای دانش.
کاتلر، فیلیپ، و آرمسترانگ، گری. (۱۳۸۳). اصول بازاریابی (ترجمه علی پارساییان). (ویرایش هشتم). تهران: نشر آیلار.
گلچینفر، شادی، و بختایی، امیر. (۱۳۸۵). رفتار مصرف‎کنندهماهنامه تدبیر، سال هفدهم، ۱۷۴.
گی، چاک وای. (۱۹۹۷). جهانگردی در چشم‎اندازی جامع. (ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی، ۱۳۸۶). تهران: دفتر پژوهش‎های فرهنگی.
حنفی‎زاده، پیام، و بهبودی، مهدی. (۱۳۸۸). تبلیغات اینترنتی: رهیافت جدید ترفیع. تهران: انتشارات ترمه.
روستا، احمد، ونوس، داور، و ابراهیمی، عبدالحمید. (۱۳۸۱). مدیریت بازاریابی. (چاپ ششم). تهران: سمت.
عمیدی، علی. (۱۳۷۸). نظریه نمونه‎گیری و کاربردهای آن. جلد اول. تهران: مرکز نشر دانشگاهی‌.
صدقیانی، جمشید، و ابراهیمی، ایرج. (۱۳۸۱). ‌تحلیل آماری پیشرفته. تهران: نشرهوای تازه.
عمیدی، علی. (۱۳۷۸). نظریه نمونه‎گیری و کاربردهای آن. جلد اول. تهران: مرکز نشر دانشگاهی‌.
فطوره‎چی، یاسمن. (۱۳۸۸). ارزی‍اب‍ی‌ اث‍رب‍خ‍ش‍ی‌ ت‍ب‍ل‍ی‍غ‍ات‌ م‍ح‍ی‍طی‌ ش‍رک‍ت‌ خ‍دم‍ات‌ ارت‍ب‍اطی‌ ای‍ران‍س‍ل‌ از دی‍دگ‍اه‌ م‍س‍اف‍ری‍ن‌ م‍ت‍روی‌ ش‍ه‍ر ت‍ه‍ران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
لامزدن، لس. (۱۹۹۲). بازاریابی گردشگری. (ترجمه ابوالفضل تاج ‎زاده‎ نمین، ۱۳۸۷). تهران: دانشگاه پیام‎نور.
مجتهدی، پرویز. (۱۳۷۲). مارکتینگ و مارکتینگ بین‎المللی، تهران: انتشارات شیرین.
محبیان، علی‎رضا. (۱۳۸۱). تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف‎کنندگان در صنایع الکترونیک ایران (شرکت صا ایران). پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
محمدیان، محمود. (۱۳۷۹). مدیریت تبلیغات (از دید بازاریابی). (چاپ اول). تهران: انتشارات حروفیه.
محمدیان، محمود. (۱۳۸۸). مدیریت تبلیغات (از دید بازاریابی). (چاپ چهارم). تهران: انتشارات حروفیه.
محمدیان، محمود، و آقاجان، عباس. (۱۳۸۱). آسیب شناسی تبلیغات در ایران (به شیوه تعاملی). (چاپ اول). تهران: انتشارات حروفیه.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...