1-3- بیان مساله‌ 20 1-4- هدف‌ها 23 1-5- فرضیه ها 24 1-6- سابقه و  پیشینه‌ی تحقیقات 24 1-7- واژه‌های کلیدی. 27 فصل دوم 29 2- 1- رویکرد استراتژی. 30 2-1-1- استراتژی. 30 2-1-1-1- تعریف استراتژی 30 2-1-1-2- ویژگی‌های استراتژی 35 2-1-1-3- بکارگیری استراتژی موفق 37 2-1-2- رویکردهای استراتژی موفق. 38 2-1-2-1- بازار محور (سازمان صنعتی) 38 2-1-2-2- منبع محور. 39 2-1-2-3- نیت استراتژیک. 40 2-1-2-4- تدریج‌گرایی منطقی 41 2- 1-2-5- استراتژی‌های خود جوش (ناگهان ظهور) 43 2-1-2-6- گزینش رقابتی برای بقا 44 2-1-2-7- استراتژی به عنوان اقدامی ‌(کنشی) نمادین 47 2-1-3- مکاتب 48 2-1-3-1- رویکرد ویتینگتون. 49 2-1-3-2- الگوهای تدوین استراتژی 50 2-1-3-2-1- الگوی کارآفرینی. 50 2-1-3-2-2- الگوی انطباقی. 51 2-1-3-2-3- الگوی برنامه ریزی. 51 2-1-3-3- مکتب استعاره‌ها 52 2-1-3-3-1- مکتب منطقی. 52 2-1-3-3-2- مکتب تکاملی. 53 2-1-3-3-3- نظریه‌ فرایند استراتژی. 54 2-1-3-4- مکاتب از دیدگاه مینتزبرگ: 55 2-1-3-4-1- مکاتب تجویزی. 56 2-1-3-4-2- مکاتب توصیفی. 57 2-1-3-5- طبقه بندی استیسی 57 2-1-3-5-1- تئوری انتخاب استراتژیک 57 2-1-3-5-2- سازمان یادگیرنده 58 2-2- مشکلات برنامه‌ریزی استراتژیک 59 2-2-1- تقدم استراتژی بر برنامه‌ریزی. 59 2-2-2- جایگاه شناخت شناسه‌ی برنامه ریزی. 61 2-2-3- ظرفیت استراتژیک 62 2-2-4- عوامل مؤثر درشکست استراتژی. 63 2-2-5- اندیشه استراتژیک 65 2-2-5-1- تعریف اندیشه‌ی استراتژیک. 65 2-2-5-2- عوامل مؤثر بر اندیشه استراتژیک. 66 2-2-6- برنامه ریزی استراتژیک در حقیقت استراتژیک نیست 67 2-2-7- مشکلات برنامه‌ریزی رسمی. 68 2-2-7-1- سفسطه‌ی پیش‌بینی حتمی 68 2-2-7-2- جدایی طراحی از اجرا 69 2-2-7-3- تفکر غیرخطی 70 2-3- تفکر استراتژیک 73 2-3-1- ضرورت تفکر استراتژیک 73 2-3-2- تعریف تفکر. 73 2-3-2-1- تعریف تفکر. 73 2-3-2-2- ویژگی‌های تفکر. 77 2-3-2-3- مزایای تفکر. 81 2-3-2-4- تفکر همگرا و واگرا 82 2-3-2-5- تفکر انتقادی 84 2-3-2-5-1- تعاریف تفکر انتقادی. 84 2-3-2-5-2- تعاریف و نظریه‌های مبتنی بر روانشناسی 86 2-3-2-5-3- تعاریف مبتنی بر فلسفه 87 2-3-3- تفکر استراتژیک 88 2-3-5- فرایند تفکر استراتژیک 92 2-3-6- کارکرد تفکر استراتژیک 93 2-3-7- سطوح تفکر استراتژیک درسازمان وارتباط با مدیریت دانش. 95 2-3-8- عوامل زمینه‌ای موثر بر تفکر استراتژیک و ارتباط با مدیریت دانش. 97 2-3-9- رویکردهای تفکر استراتژیک وجایگاه مدیریت دانش در هر رویکرد 100 2-3-9-1- هرگونه تفکر درباره استراتژی، تفکر استراتژیک است. 100 2-3-9-2- تفکر استراتژیک مربوط به مرحله تدوین استراتژی در برنامه‌ریزی استراتژیک است. 101 2-3-9-3- برنامه ریزی استراتژیک در طی زمان به تفکر استراتژیک تکامل یافته است. 102 2-3-9-4- تفکر استراتژیک تحلیلی است. 103 2-3-9-5- برنامه‌ریزی استراتژیک و تفکر استراتژیک دو سبک تفکر مجزا هستند و تفکر استراتژیک باید قبل از برنامه‌ریزی استراتژیک مطرح شود. 106 2-3-9-6- تفکر استراتژیک یادگیری دو حلقه‌ای است. 109 2-3-9-7- ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک برای بهبود تفکر استراتژیک است. 114 2-3-9-8- استراتژی به عنوان تلفیقی از تحلیل و فرایند. 116 2-4- عوامل فرایندی تفکر استراتژیک 118 2-4-1- نیت استراتژیک 118 2-4-1-1- نیت استراتژیک: 118 5- بازپس‌گیری منابع از بازار در کوتاه‌ترین زمان ممکن 123 2-4-1-2- چشمانداز مشترک: ایجاد حس پایبندی در گروه با خلق تصویری مشترک از آیندهای که در پی آن هستیم‌ و تدوین اصول و اقدام 123 2-4-2- تفکر سیستمی و یادگیری. 125 2-4-2-1- تعریف سیستم. 125 2-4-2-2-یادگیری 129 2-4-2-3- تعریف مدیریت دانش. 130 2-4-2-4- طبقه بندی ابعاد دانش سازمانی 131 2-4-2-5- سازمان یادگیرنده 131 2-4-2-6- منحنی یادگیری و صرفه‌های مقیاس. 135 2-4-2-7- یادگیری و پویایی‌شناسی سیستم‌ها 136 2-4-2-8- یادگیری فرایندی است بازخوردی 137 2-4-2-9- مدل‌های ذهنی 140 2-4-2-10- ادراک 144 2-4-2-11- هوش سازمانی 146 2-4-3- انعطاف پذیری استراتژیک 148 2-3-4-1-تعریف انعطاف پذیری سازمانی 150 2-4-3-1- چابکی استراتژیک: یک چالش. 154 2-4-3-2- سیالی منابع. 154 2-4-3-3- توانمندی‌های کلیدی در برپایی چابکی استراتژیک. 155 2-4-3-4- منابع حبس شده 156

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...