فهرست مطالب: 1-1 مقدمه. 2 1- 2 شرح و بیان مسأله تحقیق 3 1- 3 اهمیت و ضرورت تحقیق5 1- 4 اهداف تحقیق 7 1- 5 فرضیههای تحقیق 8 1- 6- 1 قلمرو موضوعی 9 1- 6- 2 قلمرو مکانی 9 1- 6- 3 قلمرو زمانی9 1- 7 جامعه و نمونه تحقیق 10 1- 8 روش تحقیق 10 1- 9 ابزار گردآوری دادهها11 1- 10 تعاریف عملیاتی واژههای تحقیق 11 فصل دوم. 14 2- 1 بخش اول: دانش. 15 2- 1- 1 مقدمه دانش. 15 2- 1- 2 روند تاریخی حرکت سازمانها به سوی سازمانهای دانشمدار. 15 2- 1- 2- 1 اقتصاد کشاورزی 15 2- 1- 2- 2 اقتصاد منابع طبیعی 16 2- 1- 2- 3 انقلاب صنعتی 16 2- 1- 2- 4 انقلاب محصول 16 2- 1- 2- 5 انقلاب اطلاعات 16 2- 1- 2- 6 انقلاب دانش17 2- 1- 3 مفهوم دادهها، اطلاعات و دانش 17 2- 1- 3- 1 دادهها 17 2- 1- 3- 2 اطلاعات 18 2- 1- 3- 3 دانش (دانایی) 18 2- 1- 4 تعاریف دانش 19 2- 1- 5 دیدگاههای رایج در مورد دانش 20 2- 1- 6 روابط دادهها، اطلاعات و دانش 20 2- 1- 6- 1 روابط دادهها، اطلاعات و دانش از نظر باجاریا. 20 2- 1- 6- 2 روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر کلارک و رالو21 2- 1- 6- 3 روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر بوئیست 22 2- 1- 7 تعامل داده، اطلاعات، دانش و تصمیم. 23 2- 1- 8 عوامل تفکیک شده اطلاعات و دانش 25 2- 1- 9 انواع دانش 27 2- 1- 9- 1 تقسیمبندی ارسطو 27 2- 1- 9- 2 دانش ضمنی و دانش صریح 27 2- 1- 9- 3 دانش شخصی و دانش سازمانی 28 2- 1- 9- 4 دانش کارکردی 29 2- 1- 9- 5 تقسیمبندی معرفتشناختی دانش30 2- 1- 9- 6 دانش رسمی و دانش غیررسمی 30 2- 1- 9- 7 دانش ساختارمند و دانش ناساختارمند 31 2- 1- 9- 8 دانش اظهاری و دانش رویهای 32 2- 1- 9- 9 طبقهبندی دانش رایل 32 2- 1- 9- 10 دانش اصلی و دانش فرعی 32 2- 1- 9- 11 تقسیمبندی دانش مک لوپ 33 2- 2 بخش دوم: مدیریت دانش. 34 2- 2- 1 مقدمه مدیریت دانش 34 2- 2- 2 مدیریت دانش چیست؟. 35 2- 2- 3 تعریف مدیریت دانش 35 2- 2- 4 تاریخچه مدیریت دانش 37 2- 2- 5 سیر تطور مدیریت دانش40 2- 2- 6 مکاتب مدیریت دانش 42 2- 2- 6- 1 مکتب اقتصادی 43 2- 2- 6- 2 مکتب سازمانی 43 2- 2- 6- 3 مکتب استراتژیک 43 2- 2- 7 دیدگاههای مدیریت دانش 45 2- 2- 7- 1 دیدگاه اول: دانش به عنوان یک سرمایه.45 2- 2- 7- 2 دیدگاه دوم: دانش به عنوان یک ابزار 45 2- 2- 8 نسلهای مدیریت دانش46 2- 2- 8- 1 مدیریت دانش فناوریمدار یا مبتنی بر منابع 46 2- 2- 8- 2 مدیریت دانش انسان مدار 46 2- 2- 8- 3 گذار از مدیریت دانش فناوریمدار به مدیریت دانش انسانمدار. 48 2- 2- 9 ویژگیهای مدیریت دانش 49 2- 2- 10 اصول مدیریت دانش50 2- 2- 11 نظریههای مدیریت دانش53 2- 2- 12 مراحل مدیریت دانش 54 2- 2- 12- 1 فرآیندهای هوشمند 54 2- 2- 12- 2 کالاها و خدمات دانش محور 54 2- 2- 12- 3 مفاهیم ابداعی تجارت 54 2- 2- 12- 4 ایجاد نظامهای حیاتی دانش و پیوستن سیستمهای کار با نظامهای دانش. 55 2- 2- 13 مزایای مدیریت دانش55 2- 2-14 کاربرد مدیریت دانش در تصمیمات راهبردی.61 2- 2- 15 چالشهای مدیریت دانش و مهارتهای برطرف نمودن آن 62 2- 2- 16 موانع مدیریت دانش. 66 2- 2- 16- 1 عوامل انسانی 66 2- 2- 16- 2 عوامل سازمانی66 2- 2- 16- 3 عوامل فرهنگی 67 2- 2- 16- 4 عوامل سیاسی67 2- 2- 16- 5 عوامل فنی و تکنولوژیکی 67 2- 2- 17 مدلهای مدیریت دانش. 68 2- 2- 17- 1 مدل میلتون 68 2- 2- 17- 2 مدل حلزونی نوناکاوتاکوچی 70 2- 2- 17- 5 مدل چند عاملی توسعه نظامهای مدیریت دانش75 2- 2- 17- 6 مدل چهار حلقهای 76 2- 2- 17- 7 مدل چرخه حیات دانش 77 2- 2- 17- 8 مدل بک من 77 2- 2- 17- 9 مدل هفت سی 78 2- 2- 17- 10 مدل بکویتز و ویلیامز (1999)79 2- 2- 17- 11 مدل پایههای ساختمان 82 2- 2- 17- 12 مدل عمومی دانش 84 2- 2- 17- 13 مدل استیوهالز (مدل مبنی بر فرایندهای دانش). 86 2- 2- 17- 14 مدل هی سیگ 87 2- 2- 18 مدیریت دانش مشتری 89 2- 2- 18- 1 تعریف مدیریت دانش مشتری 89 2- 2- 18- 2 عناصر مدیریت دانش مشتریان. 90
پایان نامه ارشد مدیریت بازرگانی: بررسی تاثیر مدیریت دانش بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری: اثرات عوامل واسطه سازمانی در صنعت بیمه با تأکید بر بیمههای عمر