پایان نامه اثر بخشی درمان فراشناختی بر کاهش نشانه ­های نوع شستشوی اختلال وسواسی- اجباری

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسیگروه روانشناسیپایان ­نامه برای دریافت درجه­ کارشناسی ارشددر رشته­ ی روانشناسی گرایش بالینیعنواناثر بخشی درمان فراشناختی بر کاهش نشانه­ های نوع شستشوی اختلال وسواسی- اجباریاستاد مشاور:   دکتر   حمید پورشریفیشهریور ماه    1392 (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است) فهرست مطالبفصل اول: کلیات پژوهش1-1. مقدمه […]

پایان نامه مقایسه اثربخشی روش‌های درمان رفتاری، رفتاری – شناختی، رفتاری – فراشناختی و دارویی برعلائم وسواس و باورهای فراشناخت بیماران

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه اصفهان دانشکده علوم تربیتی  و روان شناسی گروه روان‌شناسی پایان نامه‌ی  دکتری رشته‌ روان‌شناسی عمومی مقایسه اثربخشی روش‌های درمان رفتاری، رفتاری – شناختی،رفتاری – فراشناختی و دارویی برعلائم وسواس و باورهای فراشناخت بیمارانمبتلا به اختلال وسواس فکری و عملی استادان مشاور: دکتر محمدرضا عابدی دکتر محسن معروفی آبان ماه 1389 […]

پایان نامه مقایسه تأثیر درمان های نگهدارنده متادون و بوپرنورفین بر عملکردهای شناختی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتیپایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشدرشته روان شناسی عمومیعنوان:مقایسه تأثیر درمان های نگهدارنده متادون و بوپرنورفین بر عملکردهای شناختی نقش تعدیل کنندگی دوز مصرفیاستاد مشاور:دکتر اسحق رحیمیان بوگرمهر 1393 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی […]

پایان نامه اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانه‌های اضطراب

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهدواحد بین‌المللپایان‌نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینیعنواناثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانه‌های اضطرابیو افزایش کنش‌وری تحصیلی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال هراس اجتماعیاستاد مشاوردکتر حسین حسن‌آبادیشهریور 1394 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده و […]

پایان نامه مقایسه پیامدهای درمانگری پردازش شناختی و طرحواره درمانی بر متغیرهای زیست شناختی

 پایان نامه رشته روانشناسی  رساله (ph.D.) برای دریافت مدرک دکتری تخصصیرشته روان­شناسی عمومیگروه روان­شناسیعنوان رساله:مقایسه پیامدهای درمانگری پردازش شناختی و طرحواره درمانی بر متغیرهای زیست شناختی و روانشناختی جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه مزمنشهریور 1394 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در فایل دانلودی نام نویسنده […]

پایان نامه اثربخشی گروه درمانی شناختی-رفتاری بر مولفه های شناختی در کاهش نا امیدی و افسردگی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد کرمانشاهپایان نامهجهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی بالینی(M.A) عنواناثربخشی گروه درمانی شناختی-رفتاری بر مولفه های شناختی در کاهش نا امیدی و افسردگی و وسوسه افراد وابسته به مواد افیونی تحت درمان MMTزمستان 1393 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود(در […]

پایان نامه اثربخشی بازی درمانی در افزایش  مهارت‌های  شناختی، اجتماعی و حرکتی دانش‌آموزان کم توان ذهنی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد رشت دانشکده علوم انسانی گروه آموزشی روانشناسی پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته :روانشناسی                   گرایش:عمومی عنوان:اثربخشی بازی درمانی در افزایش  مهارت‌های  شناختی، اجتماعی و حرکتی دانش‌آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیربهمن 1393 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی […]

پایان نامه اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی

 پایان نامه رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامیواحد علوم و تحقیقات(گیلان)پایان نامه:برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روان شناسی بالینیموضوع:اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسیزمستان 93 برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی […]

دانلود پایان نامه:اثر بخشی گروه درمانی به شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش احساس تنهایی و افزایش خودکارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی

افسردگی واژه­ای شناخته شده اما مسأله­ای چالش برانگیز در عرصه­ی بهداشت روانی است. هدف پژوهش حاضر تعیین اثر گروه درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر احساس تنهایی و خود کارآمدی عمومی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بوده است روش پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش­آزمون- پس­آزمون دو گروهی آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه­ی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی بودند که در نیمه ی دوم سال ۱۳۹۳ به مراکز و کلینیک های درمانی و مشاوره ای شهر ماسال مراجعه کرده بودند. نمونه ی آماری پژوهش شامل دو گروه ۱۵ نفری (۱۵ نفر گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه کنترل) بود که به طور داوطلبانه و به روش هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس خود کارآمد عمومی(GSE-10 و پرسشنامه احساس ­تنهایی(دهشیری، ۱۳۸۷) استفاده شد. برای تحلیل داده های این پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیری و تک متغیری استفاده گردید. یافته­های پژوهش حاضر نشان داد که روش درمانی شناختی- رفتاری به شیوه ی گروهی بر افرایش خودکارآمدی عمومی و نیز کاهش احساس تنهایی بیماران با افسردگی اساسی مؤثر است(۰۵/۰>P). با توجه به شیوع بالا و هزینه­های جانی و مالی اختلال افسردگی اساسی، این یافته که درمان شناختی- رفتاری به شیوه­ی گروهی، موجب بهبودی افراد مبتلایان به افسردگی اساسی از طریق افزایش خودکارآمدی عمومی و کاهش احساس­تنهایی می­گردد، می­تواند مورد استفاده­ی درمانگران و مشاوران در این گروه از بیماران قرار گیرد. واژه­های کلیدی: افسردگی اساسی، خودکارآمدی عمومی، احساس تنهایی

پایان نامه ارشد رشته روانشناسی گرایش مشاوره: اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین وابسته به مواد افیونی

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی گرایش : مشاوره و راهنمایی عنوان : اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر بر انعطاف پذیری کنشی و باورهای فراشناختی معتادین وابسته به مواد افیونی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی “MA” گرایش مشاوره و راهنمایی موضوع: اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر مراحل تغییر […]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...